تنها ساعتی بعد از انتشار یادداشتی درباره چرایی ترس مسئولان ورزش ایران از طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تحقیق و تفحص از باشگاه های استقلال و پرسپولیس ، مهدی تاج در تماس با خبرآنلاین ، توضیحاتی در این زمینه بیان داشت. او که به گفته خودش از درون جلسه مشترک با مدیران باشگاه های استقلال و پرسپولیس سخن می گفت ، تاکید کرد هیچ ترس یا واهمه ای از انجام تحقیق و تفحص درباره این تیم ها وجود ندارد. صبح امروز سایت وزارت ورزش اعلام کرده بود تاج در این روز برفی برای جلسه ای با داورزنی به وزارت ورزش رفته است و در همان دیدار او با گرشاسبی و افتخاری کنار هم نشسته بوده است.

تاج در ابتدا درباره این بجث تحقیق و تفحص توضیح داد:«این توضیحات ما را لطفا بنویسید. ما هیچ واهمه ای از انجام تحقیق و تفحص نداریم. اول اینکه اساسا بر اساس ساختار اداری و اساسنامه این باشگاه ها ، اصلا اداره دو تیم استقلال و پرسپولیس تحت نظر مجامع قانونی شان انجام می شود و در نهایت نظارت بر این مجامع هم بر عهده وزارت ورزش جمهوری اسلامی است و ارتباطی را با فدراسیون فوتبال ندارد که ما بخواهیم واهمه ای در این زمینه داشته باشیم. البته دیدمک که در نوشته شما هم به این مسئله اشاره شده است که ما متولی این دو تیم نیستیم که مطلب درستی است.»

او همچنین گفت:«اما نکته بعدی و مهم این است که ما دروغی به ای اف سی نگفتیم. از ده سال قبل این اسنناد برای کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده شده است. در آن زمان فدراسیون ایران به همه این باشگاه ها اعلام کرده برای اینکه بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا حاضر باشند ، باید ساختار اداری شان بر اساس قوانین تجارت باشد و مجمع اقتصادی و خصوصی داشته باشند. این اسناد تکمیل شده و برای نهاد  مربوطه فرستاده شده و ما هم بر همان اساس داریم کار را پیش می بریم.»

مهدی تاج درباره یک شائبه که مدام از سوی او برجسته می شود ، توضیح داد. آیا فیفا مخالف بررسی شفاف اسناد مالی است و آن را مساوی با دخالت دولتی در امور باشگاه ها می داند؟؛«فیفا اصلا هیچ مشکلی با بررسی اسناد مالی و شفافیت مالی ندارد و اصرار دارد که نهاد های قانونی نظارتی همه کشورها می توانند در این مسائل دخالت کنند. اتفاقا همان طور که شما نوشتید از این مسئله حتی درباره خودش هم استقبال می کند. من به همین دوستان استقلال و پرسپولیس هم گفتم این ماجرای تحقیق و تفحص یک فرصت برای دو تیم و فوتبال ایران است تا بیایند و خیلی شفاف عملکردشان را به نمایش بگذارند و از این بستر برای بیان حقایقی درباره درآمدزایی و راه هایی که به روی شان بسته شده ؛استفاده کنند. معلوم است که فیفا هیچ مشکلی با تحقیقات درباره شفافیت مالی ندارد و از این مسئله استقبال می کند. تمام حرف ما این است که پروسه به شکلی پیش برود که آن اصل استقلال باشگاه ها و خصوصی بودن شان زیر سئوال نرود. وگرنه ما که هیچ مشکلی با این مسئله تحقیق و تفحص نداریم و اتفاقا فکر می کنم مسئولان این باشگاه ها باید از این اتفاق استقبال هم بکنند.»

و اما جمله پایانی مهدی تاج این بود:«حالا نیست از من عذرخواهی کنید در نوشته تان اما همان طور که مطلب خودتان را با آب و تاب نوشتید ، پاسخ ما را هم با آب و تاب بنویسید!»

این نوشته همان طور که مهدی تاج گفته بود به طور کامل پیاده و منتشر شده است و در اختیار شما خوانندگان خبرانلاین قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.