حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان صبح امروز استوارنامه های  «الکسیس باندریچ وگا» سفیر جدید کوبا، «الحاجی سایوتی یاهایا ایدی» سفیر جدید غنا، «ایگناسیو یانوس» سفیر جدید شیلی، «پتروس توناکوزیس» سفیر جدید قبرس دریافت کرد.

جهانگیری از پروژه ادامه اتوبان همت بازدید کرد.  پروژه شهدای البرز که از سال ۸۹ برای کاهش ترافیک آزادراه تهران-کرج در دستور کار قرار گرفت، ۱۴.۵ کیلومتر طول دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور درحاشیه این بازدید با بیان اینکه  با محدودیت‌های بودجه‌ای طرح‌های مهم کشور طولانی می‌شود گفت: باید برای تامین منابع مالی ابتکارات جدیدی انجام دهیم و امیدوارم که بتوانیم برای طرح های بزرگراه های اطراف تهران منابع را تامین کنیم و دیگر این طرح ها از برنامه زمان بندی عقب نماند. وی همچنین در مراسم افتتاح کارخانه صنایع غذایی «آوا طعم پرشین» در شهر نظرآباد استان البرز اظهار کرد: بخش خصوصی باید به معنای واقعی کلمه میدان دار توسعه باشد و هرچیزی که مانع حرکت بخش خصوصی شود خلاف منافع ملی است.

شهیندخت ملاوردی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی نیز با اشاره به اینکه درخواست بازرسی از بازداشتگاه ها را داده‌ایم، گفت: این درخواست در حال بررسی است ولی هنوز بازرسی انجام نشده است. وی افزود: ما به سهم خود تلاش کردیم که نگرانی خانواده‌های بازداشت شدگان که به ما بیان می‌کردند را به مسئولان ذیربط انتقال داده و انتظارات موجود را مطرح کنیم.

در همین راستا علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خواستار حضور نمایندگانی از این کمیسیون برای رسیدگی به وضع زندانیان حوادث‌اخیر شد.

همچنین در همایش و کارگاه توجیهی برنامه‌های ۹۷ بسیج استان فارس فرمانده‌ سپاه فجر استان فارس با تصریح اینکه امروز ایران اسلامی در ابعاد فرامرزی و درون‌مرزی دارای استحکام است، به شکست برنامه‌ریزی‌ دشمنان برای ورود سلاح از مرزهای غربی و شرقی کشور در حوادث اخیر اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات نیز در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت اغتشاشات اخیر در مدت زمان اندک نمایانگر اقتدار و عظمت نظام بود اما باید با واکاوی علل حوادث از بروز مجدد آن جلوگیری کرد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح شنبه به ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی تشکیل جلسه داد و در این جلسهاعضای هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شدند. آیت‌الله هاشمی شاهرودی در این جلسه مسئله اقتصاد و معیشت کشور را یکی از اولویت‌های اصلی کشور دانست و با اشاره به جنگ اقتصادی که امروز آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته است، گفت: امروز دشمنان از مشکلات اقتصادی کشور سوء استفاده می‌کنند.

در پی ادامه یافتن خشکسالی و در دستور کار قرار گرفتن باروری ابرها و درخواست معاون اول رئیس جمهور برای فعالیت مناسب در این زمینه سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از اعلام آمادگی سپاه برای کمک به بارورسازی ابرها خبر داد.

مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور در تحلیل سخنان اخیر ترامپ در مورد برجام با بیان اینکه ایران خود را برای بدترین حالت آماده کرده است، گفت:آمریکایی‌ها چه کسی را می‌ترسانند؟ این عضو سابق تیم مذاکرات هسته‌ای این روزها حوزه کاری اش گسترده تر از مباحث سیاست خارجی شده و  فعل و انفعالات حوزه داخلی را نیز پیگیری می کند: «از اینکه بخواهیم وارد فاز خروج از برجام شویم، استقبال نمی‌کنیم، اما برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم که جزئیات آن در زمان لازم اعلام خواهد شد. وی در بخش دیگری از صحبتهایش افزود: گفت‌وگوهایی را با اروپایی‌ها برای رفع مشکلات همکاری با بانک‌های بزرگ آغاز کرده ایم.

همچنین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری در سازمان ملل با بیان اینکه توافق هسته‌ای با خروج هر یک از طرف‌ها نابود خواهد شد تاکید کرد: توافق هسته‌ای با ایران بدون حضور آمریکا ادامه نخواهد یافت و اروپایی‌ها به خوبی خطرات این مسئله را درک می‌کنند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه نیز در اطلاعیه‌ای با اشاره به سخنان میهمان یکی از برنامه‌های شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی در دومین سالگرد توافق هسته‌ای، این مطلب که در این برنامه عنوان شده متن برجام دقیقا همان چیزی است که ۱۴ ماه قبل از امضا شدن توسط یک موسسه آمریکایی نوشته شده بوده و آمریکایی‌ها فقط دیکته گفته‌اند را بی اساس و ادعا خواند و نوشت: مردم فریب صحنه‌سازی‌های سیاسی مخالفان برجام را نمی‌خورند.

سیپریانو کاساما که به عنوان رییس پارلمان گینه بیسائو برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تهران سفر کرده بود و همزمان ریاست اتحادیه پارلمان‌های کشورهای آفریقایی را نیز بر عهده دارد با تاکید بر اینکه با تمام اقدامات ترامپ علیه ایران مخالفیم، اقدامات ترامپ علیه برنامه هسته‌ای ایران و برجام را محکوم کرد.

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری شورای نگهبان با انتقاد از مسائلی که اخیرا در خصوص بودجه شورای نگهبان در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: آقایان باید با انصاف این موضوع را نگاه کنند، بودجه شورای نگهبان از پول تو جیبی برخی مسئولین کمتر است.

همچنین جعفری دولت‌آبادی همایش تخصصی دادسراهای استان تهران در خصوص اقدام دادسرای تهران در رسیدگی به پرونده مربوط به آشوب‌های اخیر اظهار داشت: تاکنون ۵۴ فقره کیفرخواست صادر و تعداد بازداشتی‌ها به کمتر از بیست نفر رسیده که طی هفته جاری در مورد آن‌ها اتخاذ تصمیم خواهد شد.  دادستان تهران در مورد آمار معتادان متجاهر که جمع‌آوری آن‌ها از طریق دادسرای تهران انجام می‌گیرد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا بیستم دی ماه، ۶۳ طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهر تهران، اجرا شده است. وی همچنین پیرامون مسائل مطرح شده در رابطه با فساد در شهرداری تهران گفت: اعلام موارد فساد بدون دلیل واثبات محل اشکال است و طی نامه‌ای به شهردار تهران از ایشان خواسته‌ایم مستندات ارائه دهند.

یک وکیل دادگستری نیز با اشاره به صحبت‌های اخیر شهردار تهران، گفت:‌ هرگونه استفاده‌ از بیت‌المال برای مقاصد و کارهای شخصی خلاف بوده، پولشویی محسوب می‌شود و قابل مجازات است. اکبر سرداری‌زاده افزود: دادستان کل کشور باید درباره تخلفات شهرداری دستور رسیدگی می‌داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.