این کمیته متن جلسه غیرعلنی چهاردهم نوامبر با گلن سیمپسون بنیانگذار شرکت جی.پی.اس فیوژن را منتشر کرد که یک جاسوس سابق انگلیسی را برای بررسی ارتباطات ستاد تبلیغاتی ترامپ با روسیه استخدام کرد و یک پرونده نیز در این زمینه تشکیل داد.

آدام شیف عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت «متن جلسه چهاردهم نوامبر حاوی اتهاماتی جدی است که سازمان تحت مالکیت ترامپ در پولشویی با اتباع روسیه شریک بوده است.»

دولت ترامپ این اتهامات را بی پایه و اساس دانست.

این کمیته مجلس نمایندگان یکی از سه پرونده تحقیقاتی کنگره را در موضوع ارتباط ستاد تبلیغاتی ترامپ و روسیه در جریان تبلیغات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به پیش می برد.

رابرت مولر مسئول ویژه رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تحقیقات مستقلی را در چارچوب وزارت دادگستری آمریکا به پیش می برد.

مسکو برآورد نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر دست داشتن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رد می کند.

سیمپسون در جلسه شهادت خود در برابر کنگره گفت شرکت وی وضعیت املاک ترامپ در نیویورک، میامی، پاناما سیتی و تورنتو را از نزدیک بررسی کرد و «تعداد زیادی معاملات املاک و مستغلات وجود داشت که در آنها مشخص نبود چه کسی طرف خریدار است و مواردی از معاملات املاک دیده می شود که ملکی به قیمتی بسیار پایین تر از قیمت خرید‌ به فروش رفته است.»

سیمپسون گفت «ما الگوهایی از خرید و فروش املاک را مشاهده کردیم که احتمال پولشویی را به ذهن می آورد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.