خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پلیس روز دوشنبه به اسکار پرز و گروه مسلحش که در حومه کاراکاس پنهان شده بودند، حمله کرده و درگیری شدیدی به راه افتاد که در جریان آن دو افسر پلیس نیز کشته شدند.

در ابتدا مشخص نبود که آیا این خلبان ۳۶ ساله که در ونزوئلا تحت پیگرد قرار داشت، کشته شده و یا تحت بازداشت است.

خانواده وی از دولت خواستند تا خبرهایی را در رابطه با وضعیت اسکار پرز منتشر کند تا اینکه اطلاعیه روز سه‌شنبه دولت مبنی بر کشته شدن این خلبان ونزوئلایی بار دیگر بر فصل خونین تلاش‌های اخیر برای سرنگون کردن نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید کرد.

اسکار پرز از ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی که از یک فروند هلی‌کوپتر سرقت شده به منظور بمباران دادگاه عالی ونزوئلا در اوج اعتراضات ضد دولتی استفاده کرد، تحت پیگرد قرار داشت.

مادورو وی را به تلاش برای کودتا و اینکه مامور سازمان سیا است، متهم کرد.

نستور رورول، وزیر کشور ونزوئلا به خبرنگاران در کاراکاس گفت: در جریان عملیات روز دوشنبه پلیس چهار مرد و دو زن که تحت پیگرد قرار داشتند، بازداشت شدند. در جریان این درگیری هشت افسر پلیس نیز زخمی شدند.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته توسط این گروه جنایتکار تروریستی بوده و حمله آشکار به نهادهای دموکراتیک کشور محسوب می‌شود.

در جریان درگیری‌های روز دوشنبه پرز با صورتی خونین تصاویری را در اینستاگرام منتشر کرده و گفته بود، او و افرادش توسط تک تیراندازها هدف گرفته شدند و قصد دارند خود را تسلیم کنند.

دولت ونزوئلا افراد پرز را به آغاز تیراندازی به ماموران پلیس در جریان مذاکره برای تسلیم متهم کرد و گفت: افرادی که مقاومت کردند کشته شدند.

لوئیزا اورتگا دیاز، دادستان کل سابق ونزوئلا که پس از اخراج شدن به کلمبیا فرار کرده این رویداد را یک اعدام غیررسمی و غیرقانونی توصیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.