آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: در وجود انسان دو کانون و مرکز وجود دارد؛ یکی کانون فکر و استعداد و اندیشه و دیگری کانون ترس و وحشت و شجاعت است.

وی افزود: اسلام با هر دو بعد انسان کار دارد و هم دنبال رشد علمی و فکری و قانع کردن فکری اوست و هم عامل رشد و شجاعت است.

استاد سطوح عالی حوزه اظهار داشت: هر قدر بتوانیم در برخورد با دشمن توکل بیشتر به خدا کرده و شجاع‌تر باشیم قوی‌تر هستیم و هرقدر ترس در وجود ما باشد مغلوب خواهیم شد و در نهج‌البلاغه نیز در مورد هر دو مطلب وجود دارد.

وی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: همه این اقدامات چند روز قبل مردم در محکومیت اغتشاشات نشانه قدرت و شجاعت مردم است که به میدان آمدند و سکوت نکردند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرموده‌اند رأی من این است که با کسانی که با ما به جنگ آمده و مبارزه می‌کنند باید بجنگیم و سکوت نکنیم.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) فرمودند هر قدر دور و اطراف من کم باشد احساس وحشت نکرده و اگر زیاد هم باشند باز احساس خوشحالی نخواهم کرد؛ اگر دشمن سطح زمین را پرکرده باشد و من تنها باشم ترسی ندارم چون یقین من کامل و به شهادت مشتاق هستم البته من نگران هستم که افراد سفیه امور مردم را به دست بگیرند.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: امروز ترامپ نمونه یک حکمران سفیه و کم عقل است که بر امور مردم آمریکا مسلط شده است.

وی افزود: افراد سفیه فاسقان را برای خود همکار قرار می‌دهند و بر دیگران ظلم می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: امام علی(ع) خطاب به عقیل فرمود من در برابر مصائب این دوره و زمانه صبور هستم ولی بر من سخت است که در من کسی اندوه و حزن و شکست ببیند که دشمنان خوشحال و دوستان ناراحت شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.