طبق آخرین آمارها استان‌های تهران با ۲۴/ ۷درصد، سمنان با ۵۴/ ۶، مازندران با ۴۵/ ۶، قم ۵/ ۶ و استان البرز با ۴۳/ ۶درصد در دسته استان‌های بسیار خوب در حوزه توسعه‌یافتگی ICT قرار می‌گیرند.

در همین زمینه استان یزد با ۳/ ۶ درصد، استان فارس با ۲۶/ ۶درصد، استان اصفهان با ۲۴/ ۶، استان بوشهر با ۰۶/ ۶درصد، استان گیلان با ۹۶/ ۵، استان خوزستان با ۷۹/ ۵، استان مرکزی با ۷۶/ ۵درصد، استان آذربایجان شرقی با ۶۶/ ۵درصد، استان هرمزگان با ۶۱/ ۵ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد با ۵۹/ ۵درصد در سطح استان‌های نسبتا خوب در زمینه توسعه‌یافتگی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می‌گیرند.

استان‌های قزوین با 56/ 5درصد، ایلام با 48/ 5درصد، خراسان رضوی با ۳۵/ ۵درصد، گلستان با ۳۳/ ۵درصد، زنجان با ۳/ ۵درصد، همدان با ۲۵/ ۵درصد، کرمانشاه با ۱۹/ ۵درصد، استان‌های چهارمحال و بختیاری و اردبیل با ۱۶/ ۵درصد، استان‌های کردستان و لرستان با ۰۷/ ۵درصد، کرمان با ۰۵/ ۵درصد، خراسان جنوبی با ۹۵/ ۴درصد و استان آذربایجان غربی با ۹۲/ ۴درصد نیز در دسته استان‌های با سطح نسبی متوسط توسعه یافتگی ارتباطاتی و فناوری اطلاعاتی قرار می‌گیرند.

استان‌های خراسان شمالی با ۷۲/ ۴درصد و سیستان و بلوچستان با ۹۴/ ۳درصد در جایگاه کمتر توسعه یافته‌ترین استان‌های کشور در این حوزه قرار دارند. این دسته‌بندی توسط نظام پایش شاخص‌های ICT کشور انجام شده است.