یک هیأت از حزب دموکراتیک کردستان به ریاست «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان با هیأتی از حزب اتحادیه میهنی در سلیمانیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

«ملا بختیار» از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان و «نیچروان بارزانیپس از  این نشست در یک کنفرانس خبری مشترک حاضر شدند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «روداو»، ملابختیار در این کنفرانس خبری اظهار داشت: دو حزب دموکراتیک کردستان و اتحادیه میهنی تمام تلاش خود را وقف شکوفایی مجدد عراق خواهند کرد.

وی افزود: استفاده از نیروی نظامی علیه ما تنها به دلیل برگزاری همه‌پرسی، یک واکنش نامناسب و غلو‌آمیز بود. آنچه که روی داد، آمادگی دایمی ما برای دفاع از اصول و ارکانمان را از بین نمی‌برد و کردستان به تجربه این را ثابت کرده است.

نیچروان بارزانی نیز، نشست با اتحادیه میهنی را بسیار مهم توصیف کرد و بار دیگر برای آغاز گفت‌وگو با دولت عراق، اعلام آمادگی کرد و گفت: تکرار موضع ما برای گفت‌وگو با بغداد دیگر خسته‌کننده شده است.

وی افزود: روابط با اتحادیه میهنی و سایر طرف‌ها را بسیار گرانبها می‌دانیم و بر ضرورت تحکیم آن تاکید داریم.

ملابختیار در ادامه به سفر هیأتی از احزاب معارض منطقه کردستان به بغداد و رایزنی آن با مقامات دولت مرکزی اشاره کرد و گفت:سفر این هیأت با هماهنگی ما یا پارلمان یا دولت کردستان صورت نگرفته است. گفت‌وگو باید تنها با دولت منطقه کردستان صورت گیرد و ما هرگونه پاسخگویی به دعوت‌های صورت گرفته از احزاب کردستان برای سفر به بغداد را رد می‌کنیم.

بارزانی نیز گفت: بهتر است به جای سفرهای برخی طرف‌ها به بغداد، یک هیأت واحد به بغداد اعزام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: این ادعا که ما پشت پرده اعتراض‌های اخیر ایران بوده‌ایم یه اتهام کمدی است و ما در امور داخلی ایران دخالت نمی‌کنیم زیرا این کشور همسایه ماست و ما به دنبال تقویت روابط با آن هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.