آسوشیتدپرس گزارش  داد،‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گرچه بعد از اخراج استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید در ماه اوت با او در تماس بود، اما اکنون ظاهرا بابت اظهارات تندش با او قطع رابطه کرده است. ترامپ گفت: استیو بنن هیچ ارتباطی با من یا ریاست جمهوری من ندارد. وقتی او را اخراج کردم، نه تنها او شغلش را از دست داد، بلکه ظاهرا عقلش را هم از دست داده است.

 

ترامپ در ماه‌های منتهی به پیروزی او در نوامبر ۲۰۱۶ شدیدا به توصیه‌های بنن که رئیس وب‌سایت خبری دست راستی بریت‌بارت بود، متکی شد. بنن به ترامپ کمک کرد که یک پیام پوپولیستی شکل دهد و رابط رئیس‌جمهوری آمریکا با پایگاه حمایتی او میان محافظه‌کاران بود.

 

براساس گزیده منتشر شده از کتاب "آتش و خشم: داخل کاخ سفید ترامپ" به نوشته مایکل وولف، بنن یک نشست ژوئن ۲۰۱۶ با گروهی از روس‌ها در برج ترامپ در نیویورک را "خیانت و غیر میهن‌پرستانه" توصیف کرد. این نشست از طرف پسر ترامپ برنامه‌ریزی شده بود و مقام‌های ارشد کمپین ترامپ در آن حضور داشتند. به گفته او، دیدار پسر ترامپ با روس‌ها خیانت بوده است.

 

گرچه ترامپ پیشتر دوستی با بنن را ستوده بود اما در پیام چهارشنبه خود گفت این استراتژیست سابق ارتباط چندانی با پیروزی انتخاباتی او مقابل هیلاری کلینتون دموکرات نداشته است و بنن را "یک کسی که برای من کار می‌کرد" توصیف کرد. به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، بنن مقصر شکست کرسی جمهوری‌خواهان در سنا از ایالت آلاباما در ماه دسامبر بوده است. روی مور، نامزد جمهوری‌خواهان در این ایالت به آزار و اذیت جنسی دختران نوجوان متهم شد و ترامپ و بنن در حرکتی عجیب کمپین او حمایت کردند.

 

دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا هم در توئیتی از بنن انتقاد کرد. او نوشت: استیو افتخار کار در کاخ سفید و خدمت به کشور نصیبش شد. متاسفانه او این مزیت را از دست داد و فرصت مذکور را به یک کابوس پشت پا زدن، افشاگری، دروغگویی و تضعیف رئیس‌جمهوری آمریکا تبدیل کرد. استیو استراتژیست نبود، فرصت‌طلب بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.