آسوشیتدپرس نوشت، کتاب «داستان‌های شبانه برای دختران سرکش» که درباره زنان قهرمان است، ممکن است اسم آنگ سان سوچی را از چاپ بعدی خود حذف کند.

برنده جایزه صلح نوبل و رهبر دولت میانمار به دلیل سکوتش در قبال خشونت و نسل کشی اقلیت مسلمان روهینگیا در کشورش و آوارگی بیش از ۶۴۰ هزار نفر زیر فشار شدید اعتراض جهانی قرار گرفته است.

النا فاویلی و فرانچسکا کاوالو قصد دارند اسم سوچی را از چاپ بعدی کتاب خود که دربرگیرنده ۱۰۰ زن استثنایی تاریخ است، حذف کنند.

این کتاب کودکان داستان‌هایی قابل توجه از تلاش‌های این زنان را روایت می‌کند و با تصویرگری هر موضوع، به روایت داستان آن شخصیت می‌پردازد. ملکه الیزابت، سرنا ویلیامز، فریدا کالوا و جین آستن از دیگر زنان برجسته جهان هستند که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.

این نویسندگان در بخش مربوط به سوچی درباره وی نوشته‌اند: او برنده جایزه صلح نوبل و الهام بخش میلیون‌ها تن از مردم کشور خودش و سراسر جهان شد و همه این‌ها بدون خروج او از خانه صورت گرفت.

نویسندگان کتاب گفته‌اند به شدت این واقعه را دنبال می‌کنند و در صورتی که تغییری در وضع این آوارگان ایجاد شود، از تصمیم خود صرف نظر می‌کنند. آنها افزوده‌اند امیدوارند مجبور نشوند نام این شخصیت را از کتاب‌شان حذف کنند.

این دو نویسنده برای کسب پول لازم برای انتشار کتاب‌شان سال ۲۰۱۶ در سایت کیک‌استارتر به معرفی طرح خود پرداختند تا بتوانند ۴۰ هزار دلار برای تصویرپردازی و چاپ کتاب جمع کنند اما ایده آنها آنقدر مورد توجه واقع شد که ظرف ۳۰ ساعت بیش از ۶۷۵ هزار دلار برای تهیه این کتاب پول جمع شد. ادامه‌ای بر این کتاب در نوامبر ۲۰۱۷ منتشر شد که به شخصیت‌های دیگری چون جی. کی. رولینگ  پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.