عمر البشیر، رئیس جمهور سودان در سخنرانی به مناسبت شصت و دومین جشن استقلال سودان در کاخ ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد، نیروهای مسلح سودان اکنون به ارتشی پیشرفته، حرفه‌ای و آماده برای مقابله با هر دشمنی تبدیل شده‌اند.

بشیر تاکید کرد،‌ سودان به گفتگوی ملی به عنوان راهی برای تحقق صلح و گرد هم آوردن تمامی سودانی‌ها در دایره توافق ملی پایبند است.

رئیس جمهور سودان افزود: این تعهد، سودان را از انجام تمامی اقدامات لازم برای ایجاد و گسترش توان‌های نظامی‌اش جهت مقابله و جنگ با سامانه دفاعی پیشرفته‌ای علیه هر طرفی که به دنبال کسب منافع از رودخانه نیل است، محروم نکرده و نخواهد کرد.

وی در ادامه فاش کرد: ما اجرای پروژه ملی جامعی برای گسترش توان‌های نظامی و جنگی را آغاز کردیم و به لطف آن کشور ما اکنون ارتشی حرفه‌ای و پیشرفته دارد که برای مقابله با چالش‌های پیش روی کشور و حمایت از خاک آن آماده است.

عمر البشیر با تقدیر از همکاری استراتژیک میان سودان و روسیه گفت: این همکاری‌ها فرصتی برای توسعه در سودان از طریق پروژه‌های معینی را فراهم می‌کند.

وی با محکویت محاصره بیست ساله کشورش از سوی آمریکا از توافق استراتژیک جامع با روسیه و ترکیه تقدیر کرد.

عمر البشیر نوامبر گذشته در سفری به روسیه چند توافقنامه را به امضر رساند.

وی در آن سفر تاکید کرد،‌ خارطوم به دنبال افزایش همکاری‌های استراتژیک با همه کشورهای جهان بر اساس اصل تبادل منافع و منافع مشترک است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.