حسن قشقاوی در جمع خبرنگاران و در حاشیه افتتاح دفتر صدور روادید الکترونیک اظهار داشت: دیگر نیازی نیست اتباع کشورهای جهان برای دریافت ویزا به سفارتخانه بروند به جز ۱۰ کشور مثل آمریکا و انگلیس که بر اساس عمل متقابل با آنها عمل می‌کنیم و به اتباعشان ویزای فرودگاهی نمی‌دهیم، اتباع ۱۸۰ کشور دیگر جهان می‌توانند ویزای الکترونیک در فرودگاه اهواز بگیرند.

وی افزود: این ویزا برای گردشگران تا ۹۰ روز اعتبار دارد و برای سرمایه‌گذاران نیز اگر می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند به منطقه آزاد اروند بروند و در آنجا ویزایشان از گردشگری به سرمایه‌گذاری تغییر می‌‎کند که در این صورت تا ۳ سال می‌توانند اقامت داشته باشند.

معاون وزیر خارجه درباره ایرانیان مقیم خارج از کشور از جمله خانم قدس‌کنی بیان کرد: ‌ظریف با وزیر خارجه استرالیا تماسی داشتند؛ ما همچنان پیگیر هستیم؛ حال ایشان خیلی مناسب نیست؛ درخواست مکرر از دولت استرالیا داریم که بنا بر اعتبار انسانی و با توجه به بی‌گناهی خانم نگار قدس‌کنی اسباب استخلاصشان را فراهم کنند.

به گزارش تسنیم، چند ماه پیش نگار قدس‌کنی، خانم باردار ایرانی به جرم نقض قانون تحریم آمریکا عیله ایران، در زندان زنان استرالیا زندانی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.