امید حاجتی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع لایحه بودجه ۹۷ پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: منابع موردنیاز مصوبات جلسه ۱۵ فروردین ماه امسال هیئت دولت درباره حل مشکلات پنج گانه خوزستان در حوزه‌های آب، برق، فاضلاب، ریزگردها، اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و احیاء رودخانه کارون در بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده که امیدواریم به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه اعتبارت هزینه‌ای در این لایحه برای خوزستان افزایش یافته افزود: بیشترین دلیل این افزایش استانی شدن اعتبارات هزینه‌ای آموزش و پرورش و بنیاد شهید استان‌ها بوده همچنین اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در طرح‌های بیشتری نسبت به قبل استانی شده و رشد بسیارخوبی در اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای داده شده به خوزستان را شاهدیم.

وی گفت: استان خوزستان در سال ۱۳۹۷ در بخش اعتبارات تملک دارایی‌­های سرمایه‌ه­ای معادل۲۳ هزار ۶۱۳ میلیارد ریال با رشد بالغ بر ۱۰.۸ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۶ بیشترین رشد را در بین استان­‌های کشور به خود اختصاص داده است که میانگین رشد اعتبارات مذکور در استان­‌های کشور منفی ۱۱.۵ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ۱۰۶ طرح از ۲۶۸۰ طرح­ ملی را برای خوزستان اعلام و بیان کرد: از نظر اعتباری استان خوزستان در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ دارای رشد منفی حدود ۲۶ درصد است در حالی که در سطح کشور رشد منفی بیش از ۳۹ درصد است.

وی با بیان اینکه طرح­‌های مرتبط با موضوع آب و فاضلاب استان با رشدی بالغ بر ۱۳۰ درصد بیشترین میزان رشد را نسبت به سال ۱۳۹۶ بین طرح­‌های ملی استان به خود اختصاص داده­‌اند، گفت: علاوه بر موارد فوق ۴ ردیف از ۱۳۸ ردیف متفرقه با اعتبار ۶۰۶ میلیارد تومان خاص استان خوزستان است.

حاجتی با اشاره به اعتبارات هزینه‌ه­ای پیش­‌بینی شده جهت دستگاه­‌های تابع عنوان کرد: بودجه هزینه‌ه­ای استانی در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ رشدی معادل ۸.۷ درصد را دارد که پایین‌­تر از میانگین استان‌­های کشور با رشد ۹.۴ درصد است.

وی با بیان اینکه نکته قابل ملاحظه در اعتبارات هزینه‌ه­ای اجرایی شدن بودجه­‌ریزی مبتنی بر عملکرد در دستگاه‌­های اجرایی تابع بودجه هزینه‌ها در سال ۱۳۹۷ است که در سال ۱۳۹۶ بستر آن فراهم شده، ادامه داد: پیش­‌بینی درآمدهای استانی خوزستان در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ با رشد ۱۵.۷ درصدی انجام گرفته اما رشد میانگین استان­‌های کشور معادل ۱۰.۹ درصد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.