حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز(سه‌شنبه ۵ دی) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت:در این جلسه بودجه قوه قضائیه و دستگاه‌های وابسته به آن با حضور مسئولان قوه قضائیه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های پارلمان بررسی و تصویب شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه بودجه دادستانی ویژه روحانیت درلایحه دولت بررسی و تصویب شد، افزود: بودجه این دادستانی در بودجه سال ۹۷ ۳۷ میلیارد تومان درنظرگرفته گرفته شده بود که به پیشنهاد اعضای کمیسیون قضایی پارلمان این رقم به ۲برابر افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون بودجه شورای حل اختلاف درلایحه دولت را نیز مورد بررسی قرار دادند، گفت:در این لایحه ۲۵۵ میلیارد تومان برای بودجه شوراهای حل اختلاف در نظر گرفته شده بود که به پیشنهاد اعضای کمیسیون ۳۰ میلیارد تومان دیگر جهت بیمه کارمندان شورای حل اختلاف در نظر گرفته شد.

حجت‌الاسلام نوروزی با ابراز اینکه در این جلسه بودجه دانشگاه علوم قضایی از ۲۹میلیارد تومان به ۳۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، افزود:همچنین با موافقت اعضای کمیسیون ‌بودجه سازمان زندان ها از ۱۰۰ میلیارد به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه ستاد دیه نیز در این جلسه بررسی شد، ادامه داد:بودجه ستاد دیه در چند بخش افزایش یافت که ، برای مثال ۱۰۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه به زندانیان از صندوق تامین اقتصاد دولت اختصاص یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.