این پایگاه افزود: آمریکا در همین راستا، هتلی را در قدس را خریداری کرده است تا پیش از ساخت مقر دائم این سفارت خود، به صورت موقت از آن به عنوان سفارت استفاده کند.

این منابع افزودند: هتل مذکور موسوم به &#۳۹;دیپلمات &#۳۹; در جنوب شرق قدس قرار دارد و اکنون اداره مهاجرت رژیم صهیونیستی در آن فعالیت می کند.

براساس این گزارش، &#۳۹;کسینیا سوتلووا&#۳۹; عضو کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه هفت تلویزیون این رژیم خریداری این هتل از سوی آمریکا را تایید کرد.

همچنین به گزارش شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، یک هیات آمریکایی به ریاست نماینده شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور اخیرا به قدس سفر کرده و مقدمات لازم برای انتقال موقت سفارت این کشور به هتل دیپلمات در منطقه &#۳۹;الارنونا&#۳۹; را از جمله نصب دوربین های امنیتی و درهای الکترونیکی فراهم کرده اند.

&#۳۹;مئیر ترجمان&#۳۹; رئیس طرح وبرنامه شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس به شبکه ۲ تلویزیون این رژیم گفت: مهندس مسئول ساخت سفارت های آمریکا هفته گذشته در قدس حاضر شد تا بر طرح بنای ساختمان دائمی سفارت کشورش در این شهر نظارت کند.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در اقدامی یک جانبه و خلاف مقررات بین المللی، شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت وگفت که سفارت کشورش را از تل آویو به این شهر منتقل می کند.

پس از این تصمیم، سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ترکیه گرد هم آمدند و خواستار لغو سریع این تصمیم شدند. مجمع عمومی سازمان ملل نیز با ۱۲۸ رای موافق قطعنامه ای علیه این تصمیم ترامپ صادر کرد که از سوی آمریکا وتو شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.