حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور روز دوشنبه در همایش «راه انقلاب» در تالار شیخ مفید دانشگاه قم، افزود: زمانی می شود اوج حماسه مردم در ۹ دی را تبیین کرد که از قبل بدانیم دشمنان چه نقشه هایی را در سر می پروراندند.

وی بیان کرد: مدت هاست نظام سلطه برای نفوذ در کشورها از راهبرد جنگ نرم استفاده می کند که هزینه و تلفات کمتری در پی دارد؛ دراین روش آنها با استفاده از فناوری های نوین رسانه ای و جنگ های روانی، پدیده هایی را به عنوان نماد وحدت بخش جامعه هدف است انتخاب و از آن برای تغییر نظام سیاسی حاکم بر آن کشور استفاده می کند.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری که در آن بخش وسیعی از جامعه درگیر و امکان تضارب آرا در آن فراهم می شود، فرصت مناسبی را برای دشمنان فراهم خواهد کرد تا ناکامی های گذشته خود را در قالب اعتراض های مردمی دنبال کنند و این موضوعی بود که نظام استکبار در فتنه ۸۸ علیه ملت ما به کار بست.

ذوالنور گفت: دشمن وقتی دید نمی تواند از بیرون به نظام جمهوری اسلامی آسیبی وارد کند، راهبرد تغییر از درون را پیش کشید و طی عملیات نفوذ خود را با نیروهای خودی همرنگ کرد.

وی افزود: تحریک احساسات مردم از طریق پخش شایعه و کشته سازی از دیگر اقدام هایی بود که در فتنه ۸۸ صورت پذیرفت تا اعتماد مردم به نظام کاهش یابد.

وی ادامه داد: اما در نهایت به هوشیاری رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم این فتنه ناکام ماند و دشمن متوجه شد علاقه ملت ایران به نظام اسلامی بسیار مستحکم تر از آن است که شایعه های دروغین و تحریک عواطف بتواند آن را از هم گسسته کند.

در روز نهم دی ماه سال ۸۸ مردم تهران و سایر استان های کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.

** حقوق ۱۰ میلیونی نمایندگان مجلس کذب است

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان حاضر در همایش پیرامون شایعه افزایش حقوق نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 97، گفت: بحث حقوق های 10 میلیونی از اساس کذب است و چنین چیزی در مجلس شورای اسلامی نه طرح و نه تصویب شده است.

وی بیان کرد: حقوق نمایندگان مجلس ثابت و رقم آن پنج میلیون و 200 هزار تومان است.

وی با ارائه توضیح های بیشتر در این خصوص ادامه داد: براساس قانون برخی از نمایندگان که قبل از ورود به مجلس شورای اسلامی در سمت هایی همچون قاضی دادگستری و یا از اعضای هیات علمی دانشگاه بودند می توانند یا حقوق قبلی خود را دریافت کنند و یا حقوق نمایندگی مجلس را که بیشتر این افراد حقوق قبلی خود که رقم بیشتری نسبت به حقوق نمایندگی مجلس است را دریافت می نمایند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.