روزنامه "تاگس سایتونگ" گزارش داد، با وجود اینکه شمار جرائم و حملات به اقامتگاههای پناهندگان در سال ۲۰۱۷ کاهش داشته است، اما همچنان مسئله ای در آلمان است.

به گزارش روزنامه "فرانکفورتر روند شای" حمله به اقامت گاه های پناهندگان همچنان یک مسئله در آلمان است. این روزنامه آلمانی البته با استناد به اطلاعات اداره فدرال پلیس جنایی آلمان از کاهش تعداد چنین جرائمی در سال ۲۰۱۷ خبر داده است.

به گفته یک سخنگوی اداره فدرال پلیس جنایی آلمان در سال جاری میلادی تا اواسط دسامبر حدود ۲۶۴ مورد از چنین جرائمی ثبت شده است که ۲۵۱ مورد آن با انگیزه های راست افراطی انجام شده است. در ۱۳ مورد آن نیز یک انگیزه سیاسی رد نشده است. در بین این جرائم عمدتا جرائم تبلیغاتی ( ۸۴ مورد) صدمات مالی ( ۶۵ مورد) و جرائم خشونت آمیز ( ۳۹ مورد) که در بین آن ها ۱۶ مورد حملات آتش سوزی و ۲ مورد حمله انفجاری وجود داشته است گزارش شده است.

به گزارش این روزنامه آلمانی شمار این گونه جرائم نسبت به دو سال گذشته کاهش داشته اما همچنان بالاتر از نرخ این گونه جرائم در سال ۲۰۱۳ است. در سال گذشته در سراسر آلمان حدود ۹۹۵ جرائم با انگیزه های سیاسی علیه اقامت گاه های پناهندگان وجود داشته است. در سال ۲۰۱۵ ، ۱۰۳۱ مورد حمله این چنینی وجود داشته است و در سال ۲۰۱۴  ، ۱۹۹ مورد حمله و در سال ۲۰۱۳ نیز در مجموع ۹۹ مورد جرائم این چنینی در آلمان وجود داشته است. بر اساس اطلاعات اداره فدرال پلیس جنایی آلمان اکثر این جرائم با انگیزه های راست افراطی انجام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.