آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت درباره رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد و همراهانش با بیان اینکه در تحلیل رفتار آقای احمدی‌نژاد نباید صرفا یک مقطع زمانی را در نظر گرفت و یک تحلیل کلی داد، گفت: برای اینکه به این سؤال پاسخ دهیم که چرا امروز احمدی‌نژاد بدین شکل به کیان نظام حمله می‌کند و نوک پیکان حملات خود را مستقیما به سمت قوه قضائیه و دیگران نشانه گرفته است باید مجموع رفتارهای سیاسی او و طیف همراهانش را مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه رفتار بخشی از حامیان احمدی‌نژاد حذف اصلاح‌طلبان و اخراج آنان از حاکمیت بود و این واقعیتی غیرقابل انکار است، اظهار داشت: آن‌هایی که به احمدی‌نژاد بال و پر دادند تا اصلاح‌طلبان و دوم خردادی‌ها حذف شوند، نمی‌دانستند روزی باید هم پاسخگو باشند و هم از او اعلام برائت کنند.

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد زمانی که مرحوم آیت‌الله هاشمی زنده بود، وی را مورد حمله قرار داد، تصریح کرد: رئیس دولت‌های نهم و دهم از زمانی صاحب قدرت جدی در کشور شد؛ همواره حضور و حیاتش در فضای سیاسی کشور دو قطبی و شکاف ایجاد کرده است.

این عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به فضای نهمین انتخابات ریاست جمهوری و شکافی که در آن بین جامعه وجود داشت، خاطرنشان کرد: هنگام انتخابات سال ۸۴ یک سوی دوقطبی و شکاف آقای هاشمی و خانواده ایشان بود و سوی دیگرش احمدی‌نژاد و یارانش بودند.

منصوری با بیان اینکه پس از حضور هشت ساله احمدی‌نژاد و طیف همراهش در قدرت طبیعتا امروز حامیان دیروز وی باید پاسخگوی رفتار و عملکرد خودشان باشند، ابراز داشت: مخالفان احمدی‌نژاد که همه یا محکوم شدند یا در حصر و حبس هستند یا ممنوع‌التصویر.

قائم حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه امروز احمدی‌نژاد و حامیان او برای اینکه از بن‌بست خارج شوند بازهم به فکر دوقطبی کردن جامعه هستند، عنوان کرد: آنها این بار به سوی دو قطبی رفته‌اند که از قوه قضائیه شروع شده و طبیعتا ترکش این حملات مجموعه خانواده لاریجانی‌ها و دیگران را هم در برخواهد گرفت.

وی با اشاره رفتاهای دوگانه میان احمدی‌نژاد و رئیس دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: این سوال را بیش از هر نهاد، فعال سیاسی و یا مسئولی، دستگاه قضایی باید پاسخ دهد چرا به‌رغم تلاشی که آقای خاتمی برای ایجاد تفاهم ملی و گفت‌وگوهای بیشتر انجام می‌دهد با محدودیت‌هایی بیشتری روبه‌رو می‌شود. باید پاسخ دهند که چرا رئیس دولت‌های نهم و دهم آزاد است حتی از اماکن مقدس مذهبی برای اعمال رفتارهای اعتراضی خودش استفاده می‌کند؟ یا اینکه مستقیما هر نوع اتهامی را که تشخیص می‌دهد به دستگاه قضایی و مسئولان نظام متوجه می‌کند؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.