رویترز گزارش داد ، مجمع ملی یا پارلمان کوبا که سالی دو بار تشکیل جلسه می دهد، این تصمیم را به دلیل تاثیرات مخرب توفان ایرما اتخاذ کرد. ایرما ماه سپتامبر این کشور و برخی نقاط دیگر قاره آمریکا را درنوردید. 

اما برخی از ناظران معتقد هستند که این تصمیم عمدتا به دلیل نگرانی در مورد ثبات در این کشور پس از آغاز روند انتقال قدرت گرفته شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت، طبق تصمیمی که مجمع ملی کوبا (پارلمان) گرفته، رائول کاسترو ماه آوریل ۲۰۱۸ از قدرت کناره گیری خواهد کرد. در همان ماه نیز انتخاباتی برای تعیین جانشین وی برگزار خواهد شد. این انتخابات ۱۹ آوریل (سی ام فروردین) برگزار می شود. 

رائول کاسترو و برادر فقیدش فیدل کاسترو حدود شصت سال هدایت این کشور را برعهده داشته اند. رائول کاسترو قرار بود اواخر ماه فوریه از قدرت کناره گیری کند. رهبران کوبا در انقلاب سال ۱۹۵۹ دیکتاتور مورد حمایت آمریکا را ساقط کردند.

«میگل دیاز کانل» معاون اول رئیس جمهوری از گزینه های مطرح جانشینی کاسترو است. وی یک سال بعد از انقلاب کوبا به دنیا آمده است.

کوبا پیشتر انتخابات شهرداری ها را که برای ماه اکتبر برنامه ریزی شده بود، تا یک ماه به تاخیر انداخت. علت این تصمیم نیز تاثیر ایرما ذکر شده بود. «ریکاردو کابریساس» وزیر اقتصاد کوبا گفته که ایرنا ۱۳.۲ میلیارد دلار به این کشور زیان وارد کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.