با این حال، توصیه همیشگی مبنی بر رعایت سبک زندگی سالم، رعایت رژیم غذایی متعادل، پرهیز از مصرف دخانیات، دوری از اضطراب، عدم مصرف غذاهای چرب، انجام ورزش روزانه و ... می تواند سهم موثری در به تعویق انداختن انواع بیماری ها داشته باشد.

آب میوه ها و سبزیجات در این میان، نه تنها منبع غنی از ویتامین ها و املاح معدنی برای حفظ سلامت کلی بدن است بلکه آنتی اکسیدان های موجود در آنها منجر به دفع بسیاری از انواع سرطان ها در مردان می شود.

آب گوجه فرنگی: با توجه به گزارش های انجمن سرطان آمریکا، سرطان پروستات شایع ترین سرطان در میان مردان است و از هر ۷ مرد یک نفر به آن مبتلا می شوند. در این میان، نوشیدن روزانه آب گوجه فرنگی در پیشگیری از این سرطان و توقف رشد تومورهای سرطانی موثر است. محققان دریافته اند مردانی که گوجه فرنگی و محصولات مرتبط با آن را چه به صورت خام و چه پخته، زیاد مصرف می کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خاصیت ضد سرطانی آن را تقویت می کند.

آب چغندر: سرشار از نیترات است. نیترات منجر به گشاد شدن رگ های خونی و مویرگ ها می شود و جریان خون را در سراسر بدن افزایش می دهد. مطالعات نشان داده نوشیدن آب چغندر در روز، جریان خون را تا ۴۰ درصد افزایش می دهد. این موضوع منجر به بهبود عملکرد ورزشی، رسیدن اکسیژن به عضلات و تنفس بهتر می شود. نوشیدن آب چغندر بهبود عملکرد جنسی در مردان را نیز به همراه دارد.

آب نارنگی: آب نارنگی منبع غنی از ویتامین آ برای حفظ سلامت بینایی و سیستم ایمنی بدن است. این میوه همچنین منبع غنی از ویتامین ث، آنتی اکسیدان و پتاسیم محسوب می شود. نارنگی همچنین کلسیم، فسفر و فولات فراوانی دارد.

آب پرتقال: نوشیدن آب پرتقال باعث افزایش طبیعی رشد مو می شود و برای هورمون های مردانه بسیار مفید است. خاصیت دیگر آن بهبود فعالیت تیروئید و حفظ سلامت ناخن ها است. ویتامین ث موجود در آب پرتقال به همراه آنتی اکسیدان های آن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

آب آناناس: سبب بهبود فرایند هضم شده و راهی موثر برای کاهش نفخ و گاز است. یک فنجان آب آناناس ۷۳ درصد میزان نیاز روزانه به منگنز را تامین میکند و منبعی مفید برای حفظ سلامت استخوان ها است. ویتامین ث و آنتی اکسیدان های موجود در آب آناناس منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین انرژی روزانه می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.