رویترز گزارش داد، این جدیدترین تحول در ونزوئلا در راستای تداوم ناآرامی‌های ناشی از بحران عمیق اقتصادی در این کشور محسوب می‌شود.

اسکار پرز، یک خلبان سابق پلیس ونزوئلا که اوایل سال جاری میلادی با دزدیدن یک هلی کوپتر دست به حمله به دو ساختمانی دولتی در شهر کاراکاس زد و مدتی از او خبری نبود با انتشار ویدئویی مدعی شد که مسئولیت رهبری این حمله را که نام "عملیات پیدایش" را برای آن انتخاب کرده، به عهده داشته است.

در ویدئویی که پرز از این حمله در یوتیوب منتشر کرده چند فرد مسلح نقابدار شبانه به یک پادگان نظامی حمله کرده و کنترل آنجا را به دست می‌گیرند.

آنها در این تصاویر اقدام به شکستن تصاویر نیکولاس مادورو و هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا کرده و حدود ۱۲ سرباز را دستبند زده و با لحنی تند آنها را به خاطر "پشتیبانی از دیکتاتوری" در ونزوئلا سرزنش می‌کنند.

این مهاجمان خطاب به سربازانی که با دهان بند دهانشان بسته شده و روی زمین مکانی که به نظر یک حمام می‌رسد،‌ نشسته بودند گفتند: شما خودتان دارید از گرسنگی می‌میرید پس چرا با اینکه این سلاح‌ها را دارید هیچ کاری نکردید؟ چرا به محافظت از این دیکتاتورهای قاچاقچی موادمخدر ادامه می‌دهید؟

پس از این صحبت‌ها پرز که صورتش را با کلاه مشکی رنگی پوشانده بود گفت: به زودی ما در این جنگ پیروز خواهیم شد تا به این ترتیب ونزوئلا بتواند آزاد شود. این مردم هستند که قدرت واقعی محسوب می‌شوند نه حکومت.

پرز در حساب کاربری خود در توئیتر در پستی یک گزارش مقام‌های ونزوئلا را درباره این حمله منتشر کرد که در آن گفته شده ۴۹ فرد مسلح اقدام به دزدیدن ۲۶ قبضه کلاشنیکف AK-۱۰۳ و ۳۰۰۰ گلوله به همراه چند قبضه کلت کرده‌اند.

این در حالی است که وزارت اطلاع رسانی ونزوئلا هنوز درباره این حمله اظهارنظر نکرده است.

پرز در ماه ژوئن گذشته بعد از آنکه یک هلی‌کوپتر پلیس ونزوئلا را ربود اقدام به پرواز بر فراز مرکز شهر کاراکاس کرد. او در جریان این عملیات به سمت ساختمان‌های وزارت کشور و دادگاه عالی ونزوئلا گلوله شلیک کرده و نارنجک انداخت.

او بعد از این حمله مخفی شد و دو هفته بعد در یک مراسم یادبود مخالفان دولت برای معترضان کشته شده مجددا حضور پیدا کرد.

نیکولاس مادورو روز سه‌شنبه عاملان این حمله را تروریست خوانده و گفت: من به نیروهای مسلح دستور داده‌ام که هر جا این تروریست‌ها ظاهر شوند به آنها شلیک کنند.

او "گروه‌های مخالف مستقر در میامی آمریکا" را عامل اصلی این حمله دانست و گفت: آیا این افراد فکر می‌کنند که بعد از حمله آنها به یک واحد ارتش ونزوئلا و دزدیدن مقادیری سلاح و تهدید کردن دموکراسی ما آن را تحمل خواهیم کرد؟ در اینجا هیچگونه تحملی وجود نخواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.