اسوشیتدپرس گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است آقای "تاد دی.رابینسون" را به ونزوئلا اعزام کند.

وی در دوران طولانی فعالیت دیپلماتیک خود در کشورهای امریکای لاتین شامل کلمبیا، بولیوی، السالوادور و جمهوری دومینیکن حضور داشته و به مدت سه سال تا سپتامبر ۲۰۱۷ در گوآتمالا بوده است. به خاطر صراحت لهجه و انتقادهایی که رابینسون می‌کرده چندین بار درخواست برای برکناری‌اش مطرح شده است.

وی یکی از حامیان کمیسیون ضد فساد سازمان ملل است که جیمی مورالس، رئیس جمهوری گوآتمالا را به نقض قوانین کمک مالی به کمپین انتخاباتی متهم کرده است. این دیپلمات آمریکایی همچنین مکررا قانونگذاران گوآتمالایی را مورد انتقاد قرار داده و یکبار آنها را بخاطر استخدام یک کمپانی لابی‌گری آمریکایی برای ارتقای روابط بین دو کشور "احمق" خواند.

رابینسون در بحبوحه تنش در روابط میان آمریکا و ونزوئلا وارد این کشور سوسیالیستی می شود. دولت ترامپ ده ها تن از مقام های ونزوئلا شامل نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور را به اتهام "نقض حقوق بشر و قرار دادن کشور در مسیر دیکتاتوری" تحریم کرده است. در اوت سال جاری میلادی، دولت واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه این کشور اعمال کرد و دیگران را هم از قرض دادن پول یا تبادل سهام و اوراق قرضه به این کشور و کمپانی دولتی نفتی ونزوئلا منع کرد.

دولت کاراکاس و واشنگتن از ۲۰۱۰ تبادل سفیر نداشته‌اند. رابینسون قرار است بعنوان رئیس هیات آمریکایی در کاراکاس مشغول به کار شود و جای "لی مک‌کلنی" را بگیرد که قرار است سفیر آمریکا در پاراگوئه شود.

پاتریک دودی، آخرین سفیر آمریکا در ۲۰۰۸ از ونزوئلا اخراج شد، او می‌گوید: تجربه و دانش عمیق رابینسون از منطقه باعث می شود تا در زمانی که نگرانی‌هایی درباره بحران اجتماعی در ونزوئلا برای آمریکا وجود دارد، به بهترین شکل عمل کند.

او گفت: انتصاب آقای رابینسون این را نشان می دهد که دولت ترامپ بحران ونزوئلا را بسیار جدی گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.