چندی قبل زن جوانی در فسا سر دختر ۳ ساله اش را برید ، پس از آن با خوردن سم دست به خودکشی زد و برای اینکه اثری از خود و دخترش باقی نماند، خانه را به آتش کشید. با این وجود این مادر قاتل توسط همسایهها از میان شعله آتش نجات پیدا کرد و به بیمارستان منتقل شد؛جنایتی که مهرماه در یکی از محلات شهرستان فسا اتفاق افتاد. ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان فسا از طریق مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک قتل و آتشسوزی مطلع و بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد، دختربچه ای به قتل رسیده است. سر این کودک سهساله به وسیله تیغ بریده شده بود. در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد، مادر این کودک پس از ارتکاب به این جنایت اقدام به خوردن سم کرده و خانه را هم به آتش کشیده است اما با حضور بهموقع همسایهها و تماس با اورژانس و آتشنشانی این مادر از مرگ نجات پیدا میکند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد، تیم جنایی به سراغ مادر کودک به قتلرسیده میرود. این مادر قاتل در بازجوییهای اولیه به قتل دختر سهسالهاش اعتراف کرد. مادر دختربچه به قتل رسیده در اظهاراتی کوتاه به ماموران گفته: «من سر دخترم را بریدم و خانه را آتش زدم. بعد هم با خوردن سم قصد خودکشی داشتم که همسایهها مانع من شدند.» قاتل انگیزهاش را مشکلات مالی و اختلاف خانوادگی اعلام کرد.وی در بازجویی ها مدعی شد که شوهرش به او نفقه نمی داده به همین دلیل از وضعیت خسته شده و دست به جنایت زده است. 

این مادر در حالی مدعی اختلافات خانوادگی شد که یکی از همسایه ها گفت:آنها ٩ سال است که ازدواج کردهاند، اما با هم اختلاف داشتند. شش سال بچه دار نمیشدند. آنها همین یک بچه را داشتند. در این مدت که همسایه ما بودند، چندباری با هم درگیر شدند. او از شوهرش راضی نبود، دقیق نمیدانم مشکل آنها چه بود، اما چندباری در لابهلای حرفهایش شنیدم که میگفت، وضع مالی خوبی نداریم و همسرم هم تلاشی برای بهبود اوضاع نمیکند،خودش حدود ٣٢ سال داشت و شوهرش ٤ سال از او بزرگتر بود، شاید هم اختلافشان سر موضوع دیگری بود اما به ما چیز دیگری به جز فشار مالی و وضع بد اقتصادی نمیگفت. 

او درباره جزییات روز حادثه هم گفت: من در خانه بودم که بوی دود و آتش بلند شد. همسرم از پشت پنجره بیرون را نگاه کرد و با صدای بلند گفت خانه روبهرویی آتش گرفته. به سرعت از خانه خارج شدیم، همه اهالی محل دور خانه جمع شده بودند. بلافاصله با آتشنشانی تماس گرفتیم. تعدادی از مردها به داخل خانه رفتند. میدانستیم که او همراه دخترش در آن خانه است. چند دقیقه بعد او را از خانه خارج کردند و با آمبولانس به بیمارستان بردند. وقتی من از سرنوشت دخترش سوال کردم، همسرم به من گفت که او کشته شده است. ابتدا فکر کردم که در آتش سوخته، اما بعد از چند دقیقه وقتی پلیس به آنجا آمد، تازه فهمیدم که چه اتفاقی افتاده است. باورکردنی نبود، چطور یک مادر میتواند چنین رفتاری با بچهاش داشته باشد. 

با توجه به قتل فجیع این کودک سه ساله در حالی که احتمال میرفت این زن دچار مشکلات روحی و روانی است وی به پزشکی قانونی معرفی شد. به دلیل وضعیت نامناسب این زن امکان مصاحبه پزشکی با وی وجود نداشت اما در معاینات اولیه بر اساس اعلام روانپزشک این زن دچار مشکلات روحی و روانی است. در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت مشخص شد که مدت ها قبل خواهر این زن نیز خودسوزیکرده است. گفتنی است پرونده وی هم اکنون در دست بررسی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.