صولت فروتن با این مقدمه در «سلامت آنلاین» نوشت: زلزله که آمد، همه آمدند تا نشان دهند و بگویند گرچه هنوز که هنوز است زیرساخت ‌های مقابله با تو را نداریم، گرچه هنوز خشت خشت خانه‌هایمان با هر بار آمدنت به زانو در می‌آیند اما در عوض، زیرساخت‌های دلمان قرص و محکم است و با هر بار رخ نشان دادنت این دل‌های ماست که بیشتر می‌تپد و این دست‌های ماست که گرم‌تر می‌شود و این پاهای ماست که استوارتر قدم برمی‌دارد تا هموطنی را و زخمدیده‌ای را مرهمی باشد.

شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶ آمد و گذشت و ما دوباره ما شدیم اما هنوز آن زلزله‌زدگان کرمانشاهی زیر آواری از مشکلات  هستند، در حالی که کم‌کم به شامگاه بلندترین شب سال نزدیک می‌شویم.

همین امروز و فرداست که تب شب یلدا همه ما را فرا می‌گیرد و چه بسا آن وقت یادمان برود که مردم نجیب مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هنوز در سرمای زمستان نیازمند گرمای کمک‌های بی‌دریغ ما هستند؛ کمک هایی مردمی که گویا با گذشت زمان و کم شدن توجه به مقوله زلزله کرمانشاه کمرنگ شده است و من خدا خدا می کردم که این بار توجه به رخدادی را که چند روزی ورد زبانمان شد و البته بار دیگر با هم بودن ایرانیان را نشان داد، به همان چند روز اول محدود نکنیم. 

از زلزله کرمانشاه حرف می‌زنم و آن حرکت‌های اولیه بسیار زیبا و آن همت بلند همه مردم ایران زمین که این روزها کمتر شده و انگار فروکش کرده است.

این روزها سرما گریبان زلزله‌زدگان را گرفته است. ما چند روز دیگر شب یلدا را داریم. پیشنهادم این است که  در شب یلدا هموطنان کرمانشاهی را تنها نگذاریم؛ به هر طریق که می‌توانیم، از طریق کمک‌های مالی، از طریق رفتن به منطقه زلزله‌زده و سر کردن بلندترین شب سال با آنها و ... .

این پیشنهاد، دعوت از همه قشرهای  مردم ایران از سلبریتی‌های محترم تا مسئولان برای حضوری دوباره در جمع زلزله‌زدگان در بلندترین شب سال است. اگر موافقید، بسم الله

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.