مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافت و به ایراد سخن پرداخت.

وی در جمع این دانشجویان گفت: در جایی قرار گرفتیم که از ما به عنوان مسئولان کشور حرف های شعارگونه نمی پذیرند از این رو صحبت کردن با دانشجویان سخت است البته در قرآن کریم نیز آمده است هر کسی ادعایی بکند و بعد آن را رها سازد به جهت وعده‌های داده شده فتنه ایجاد می شود بنابراین باید به آنها پایبند باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مبارزات سخت در سال های پیش از انقلاب علیه ستم های آن زمان را یادآور شد و گفت: در آن زمان شعارهای برقراری عدالت، انصاف و حق را سر دادیم اما متأسفانه پس از گذشت حدود ۴۰ سال نتوانستیم سربلند بیرون بیاییم. در قرآن کریم در باب عدالت به ظهور پیامبران اشاره شده که برای هر امتی پیامبری فرستادند تا در نهایت عدالت برقرار شود اما هم اکنون در جامعه ما بی‌عدالتی از مهمترین مشکلات است.

وی در ادامه با بیان اینکه دوره ما و اقدامات انجام گرفته گذشته است، افزود: شما دانشجویان باید آینده کشور را اداره کنید لاجرم کشور در اختیار شما قرار می‌گیرد بنابراین ضمن آن که اعتراض می‌کنید و داد آزادیخواهی سر می‌دهید باید خود را برای فردایی آماده کنید که خواسته یا ناخواسته باید به اداره آن بپردازید.

پزشکیان تأکید کرد: شما دانشجویان برای ایستادگی بر سر شعارهایی که امروز سر می‌دهید باید آمادگی لازم را کسب کنید. متأسفانه بسیاری که در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل و در سال‌های قبل از انقلاب به مبارزه با بی‌عدالتی پرداختند هم اکنون با کسب قدرت تمام شعارها و ایثارهای خود را فراموش کرده‌اند.

وی افزود: متأسفانه افرادی که بر مسند قدرت قرار گرفتند علم یا انگیزه یا توان اداره و ارائه خدمت را ندارند در حالی که کسب توأمان علم و مهارت همراه با انگیزه می‌تواند اهداف را در مسیر خدمت‌رسانی محقق سازد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه صحبت کردن به تنهایی کاری آسان است، گفت: نمی‌توان از دور و بدون اطلاع به اظهارنظر و قضاوت پرداخت زیرا افرادی به خاطر قدرت، پول و جایگاه از باورهای خود دست برداشته‌اند شما نیز دانشجو هستید و به راحتی حرف می‌زنید اما فرداها که اختیاردار اداره کشور شدید باید به باورهایتان پایبند باشید.

وی ادامه داد: برخی برای عقب نماندن از قافله حرفی را می‌زنند در حالی که به آن پایبند نیستند، متأسفانه امروزه نیز همین افراد اجازه خدمت‌رسانی به بهترین نحو را نمی‌دهند.

پزشکیان با بیان اینکه دانشجویان باید از لحاظ علمی و مهارت‌های اجرایی خود را آماده و بر مبنای آن اظهارنظر کنند، گفت: متأسفانه با وجود دانشگاه‌های متعدد همچنان شاهد بیکاری، فقر و هزاران مشکل دیگر در کشور هستیم که نمی توانیم برای آنها راه حل پیدا کنیم حال آن که تمام مشکلات از راه حل های علمی برخوردارند.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل فرهنگ را نیز بی سوادانی که پیشتر تریبون داشتند و حرف بی‌ربط می‌زدند ایجاد کردند زیرا به اعتقاد آنها با زور و قدرت می توان مردم را به سمت خود جذب و مشکلات را حل کرد حال آن که برای موثر بودن باید مسیر کسب علم و مهارت که از دانشگاه می‌گذرد را به درستی طی کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زندگی به طور مدام در حال تغییر و تحول است، گفت: شما دانشجویان باید خود را برای این تغییرات آماده کنید چرا که با کسب مهارت هیچ کسی نمی تواند مانع شما شود، همچنین امیدواریم شرمنده شما و کسانی که سبب رسیدن ما به این جایگاه شدند نشویم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.