"مسعود پزشکیان" شامگاه هفتم آذر در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در خصوص طرح تحول سلامت، اظهار کرد: در اجرای طرح پزشک خانواده چهار هدف را دنبال می‌کردیم که نخستین هدف این طرح آن بود که هیچ انسانی نباید از دید مسئول مملکت پنهان شود و کیفیت خدمات باید در همه نقاط کشور یکسان باشد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: در زمانی که عهده‌دار وزارت بهداشت و درمان بودم، شاهد بودم که جنازه مردم به‌دلیل اینکه صاحب متوفی پول برای ترخیص نداشت، از بیمارستان ترخیص نمی‌شد و این موضوعات از هزاران فحش برای من بدتر بود.

وی از انصاف سخن به میان آورد و بیان کرد: این چه قانونی است که، وقتی به مردم می‌رسد، می‌گوییم نداریم اما به خودمان که می‌رسد وجود دارد!؟ اگر پول هست، باید برای همه باشد و برعکس؛ نمی‌شود برای عده‌ای شغل و امکانات وجود داشته باشد و برای عده‌ای دیگر وجود نداشته باشد؛ این بی‌عدالتی است و امام زمان (عج) برای گسترش عدالت خواهند آمد.

پزشکیان، مکانیزم پرداخت را یکی از مشکلات طرح تحول سلامت دانست و بیان کرد: معتقدم برای ما مسئولین و سیاستمداران، فوق لیسانسی که رفتگری می‌کند یک فحش است. سیستمی که در آن اختلاف درآمد بین پزشک با پزشک و پرستار با پرستار و ... وجود داشته باشد، عدالت{عادلانه} نیست.

وی از لزوم طرح تحول درمان سخن گفت و ادامه داد: درمان در همه دنیا حساب و کتاب دارد، پیشگیری همواره بهتر از درمان است.

پزشکیان عنوان کرد: شهرهایی مانند تهران، تبریز و کرمان نشانه بی‌عدالتی هستند. چگونه است که تهران همه منابع مملکت را می‌خورد اما در شهرهای کوچک‌تری همچون کرمان مردم باید منتظر گوشه‌ای از این امکانات باشند و این عین بی‌عدالتی است.

وی با اشاره به این‌که عدالت ممکن است به نفع ما نباشد و انسان‌هایی که درد ندارند انسان نیستند، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه ما به گونه‌ای فرهنگ‌سازی شده که آدمی که بی‌عدالت‌تر است را زرنگ‌تر می نامند و نماینده‌ای در اذهان مردم بهتر دیده می‌شود که بتواند در مجلس حق دیگر شهرها را بگیرد و به حوزه خود ببرد! در حالی‌که در هیچ جای دنیا این موضوعات زرنگی نیست بلکه بی‌عدالتی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.