المیادین گزارش داد، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی منزل علی عبدالله صالح، رئیس جمهور اسبق یمن را در جنوب صنعاء بمباران کردند. منزل علی عبدالله صالح پس از کشته شدن وی تحت کنترل نیروهای انصارالله در آمده است.

جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت امر عربستان زنجیره حملات گسترده‌ای را به بخش‌های مختلف صنعاء داشتند. جنگنده‌های این ائتلاف شش حمله هوایی به منزل علی عبدالله صالح در منطقه" الکُمیم" واقع در جنوب صنعاء و نیز مقر کمیته دائم کنگره مردمی سراسری یمن در خیابان "الجزائر" و همچنین آکادمی نظامی شمال پایتخت یمن داشتند.

جنگنده‌های این ائتلاف مجددا در حملاتی هوایی استان" حجه" واقع در غرب یمن و دو شهرستان "حرض" و "میدی" در مرزها با عربستان را طی ساعات گذشته در ۱۱ حمله هوایی هدف قرار دادند.

در همین حال، سازمان "پزشکان بدون مرز" اعلام کرد که بیمارستان دولتی تحت حمایت این سازمان در استان "حجة" در معرض حمله هوایی ائتلاف عربستان قرار گرفت و این حمله هوایی باعث خسارت‌هایی به بخش اورژانس، اتاق عمل جراحی و بخش مراقب‌های ویژه شد.

از سوی دیگر، یک منبع نظامی در مصاحبه با المیادین اعلام کرد، در حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه‌های وابسته به نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در جنوب صحرای میدی در استان حجه، ده‌ها تن از نیروهای هادی کشته و زخمی شده و چهار تجهیزات نظامی آنها منهدم شد.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی با پنج موشک از نوع زلزال ۱ و ده‌ها موشک تجمعات سربازان سودانی و نیروهای هادی را در شمال و جنوب صحرای میدی هدف قرار دادند.

در همین حال، یک منبع نظامی یمنی از هدف قرار گرفتن مراکز تجمع نیروهای هادی در استان "الجوف" واقع در شمال شرق یمن توسط ارتش و کمیته‌های مردمی با موشک کاتیوشا خبر داد که در نتیجه آن چند تن کشته و زخمی شدند؛ همزمان با این رخداد شماری از نیروهای هادی در پی هدف قرار گرفتن تجمعاتشان در "التبه" و "البیضاء" و غرب اردوگاه "السلان" در شهرستان " المصلوب" در این استان کشته و زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی همچنین ۱۲ حمله هوایی به منطقه " یختل" در شهرستان ساحلی "المخا" واقع در جنوب غربی "تعز" داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.