عرب پست نوشت، ژنرال بازنشسته سعودی می گوید که «احمد» پسر «علی عبدالله صالح» که هم اکنون در امارات به سر می برد جانشین پدرش خواهد شد چرا که ائتلاف عربی به وی بیشتر از پدرش اعتماد دارد و همچون پدرش اهل فریب و تغییر مواضع نیست.

«انور عشقی» در گفتگوی اختصاصی با عرب پست گفت: «ترور علی عبدالله صالح اقدامی قابل پیش بینی بود و بدون شک ترور وی اوضاع یمن را تغییر خواهد داد و وضعیت جدیدی را رقم خواهد زد که به سود حوثی ها نخواهد بود».

وی همچنین افزود که عبدالله صالح برادرزاده خود «طارق» را برای فرماندهی نظامی برگزیده است اما کسی که برای این امر صلاحیت دارد احمد است که هم اکنون مقیم ابوظبی است چرا که از احترام و محبوبیت زیادی بین ارتش و علی الخصوص گارد ریاست جمهوری بیشتر از پدرش برخوردار است و از محبوبیت زیادی بین یمنی ها بهره می برد.

این ژنرال بازنشسته سعودی در ادامه گفت: احمد این اواخر توانسته است رابطه خوبی با قبایل یمنی که اخیرا به ابوظبی سفر کرده بودند، ایجاد کند که این موضوع می تواند وی را در جانشینی پدرش یاری کند.

عشقی با بیان اینکه ائتلاف عربی رابطه با احمد را از سر خواهد گرفت چرا که به وی اطمینان دارد، افزود: ما به علی عبدالله صالح قبل از کشته شدنش گفتیم که اگر پیروزی را می خواهد باید به عربستان بیاید و صلح را امضا کند و نبرد را از خارج مدیریت نماید اما وی قبل از تحقق این موضوع کشته شد و احمد راه پدرش را ادامه خواهد داد.

ژنرال بازنشسته سعودی همچنین مدعی شد که گروه انصارالله هر کاری هم که انجام دهد در پیروزی در جنگ موفق نخواهند شد و الان همین بس که نیمی از جامعه یمن بعد از پیوستن قبایل حاشد و سنحان به کنگره مردمی، از انصارالله روی برگرداندند و به گفته او، به زودی تاوان هرآنچه در یمن مرتکب شدند را خواهند پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.