دادگاه عالی اسپانیا امروز (دوشنبه) قرار وثیقه برای آزادی چهار تن از وزرای سابق دولت برکنار شده منطقه خودمختار کاتالونیا را که به تحریک افکار عمومی متهم شده‌اند، رد کرد.

خبرگزاری رویترز &#۳۹;گزارش داد، با این حال قرار وثیقه ۱۰۰ هزار یورویی شش تن از اعضای کابینه سابق کاتالونیا که پیش از بازجویی‌ها به اتهام دخالت در اعلام غیرقانونی استقلال این منطقه بازداشت شدند، پذیرفته شده است.

اما وثیقه‌های "اوریول خونکوئراس"، معاون سابق رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا، "یوآخیم فورن"، یکی از اعضای سابق کابینه و دو تن از رهبران گروه های مدنی موسوم به "َANC" و "اومنیوم کولتورال" توسط دادگاه عالی اسپانیا پذیرفته نشد.

دولت مرکزی دولت کاتالونیا را چند ساعت پس از اعلام استقلال یکجانبه از سوی پارلمان این منطقه خودمختار برکنار کرد و خواستار برگزاری انتخابات منطقه ای در ۲۱ دسامبر سال جاری میلادی شده است.

هشت تن از اعضای سابق کابینه که در دوم نوامبر ۲۰۱۷ بازداشت شده‌اند با اتهام اغتشاش، شورش و سوءمدیریت در منابع دولتی روبرو هستند. این افراد خواستار آزادی هستند تا بتوانند در کمپین انتخابات ۲۱ دسامبر شرکت کنند.

کارلس پوجدمون، رهبر برکنار شده کاتالونیا به همراه چهار تن از اعضای کابینه‌اش در تبعیدی خودخواسته در بلژیک به سر می‌برند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.