رسانه های پاکستان روز دوشنبه اعلام کردند، وزیر دفاع آمریکا همچنین با بیان اینکه پاکستان و آمریکا در منطقه دارای منافع مشترکی نیز هستند، گفت: در دیدار با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان برای توسعه روابط در حوزه منافع مشترک به رایزنی خواهد پرداخت .

جمیز متیس همچنین گفت: این نخستین سفر من به پاکستان به عنوان وزیر دفاع ایالت متحده آمریکا خواهد بود .

وی همچنین گفت : با مقامات پاکستانی درباره راهبرد دولت آمریکا در قبال جنوب اسیا با جزییات تمام گفت و گو خواهم کرد .

متیس با اذعان به اینکه پاکستان در جنگ با تروریسم دچار ضررهای جانی و مالی شده است گفت : اگر پاکستان علیه تروریسم دست به اقدام بزند در واقع در راستای منافع خود دست به این عمل زده است.

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد : امیدواریم پاکستان برای ثبات در منطقه دست به اقدامات قابل ملاحظه بزند.

به گزارش ایرنا؛ جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در سفر پنج روزه خود به منطقه پس از مصر وارد پاکستان شده و سپس به کویت خواهد رفت.

سفر آتی «جیمز متیس» وزیر دفاع و ژنرال &#۳۹;جوزف دانفورد&#۳۹; رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به پاکستان به دلیل تنش های اخیر در روابط اسلام آباد - واشنگتن در کانون توجه کارشناسان سیاسی قرار گرفته است.

پیش از این دولت آمریکا پاکستان را به حمایت از شبکه تروریسم حقانی در خاک این کشور متهم کرده است.

مقامات آمریکایی می گویند، اعضای شبکه حقانی پس از انجام عملیات تروریستی در خاک افغانستان به راحتی در پناهگاه های امن در خاک پاکستان مخفی می شوند.

دولت و ارتش پاکستان ضمن رد این ادعاها اعلام کردند: ارتش پاکستان بدون تبعیض با همه گروه های تروریستی مقابله می کند.

روزنامه «داون» چاپ پاکستان پیش از این در این خصوص نوشت: این هیات نظامی در سفر خود به اسلام آباد، برای تحقق استراتژی دونالد ترامپ در افغانستان، از پاکستان می خواهند که گام های تازه ای برای توقف فعالیت شبکه حقانی در افغانستان بردارد.

در صورتی که این درخواست از سوی مقامات واشنگتن مطرح شود و پاکستان همانند گذشته واکنشی تند به آن نشان دهد، بدون شک روابط اسلام آباد و واشنگتن تیره تر می شود.

سفر «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان که دوم آبان ماه امسال انجام شد با برخورد سرد اسلام آباد همراه بود.

این سفر پس از اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا و مواضع ضد پاکستانی «دونالد ترامپ» که افزایش تنش در روابط سیاسی اسلام آباد و واشنگتن را به همراه داشت، صورت پذیرفت.

به دنبال افزایش تنش ها در روابط پاکستان و آمریکا، مقامات اسلام آباد براساس استراتژی جدید خود اعلام کردند از این پس نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان هیچ عملیات مشترکی با نیروهای آمریکایی در خاک پاکستان انجام نخواهند داد و این کشور به آمریکا و هیچ کشوری دیگر اجازه نخواهد داد در خاکش عملیات انجام دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.