المیادین گزارش داد،  عبدالملک بدرالدین دبیرکل انصارالله یمن گفت:« پس از سخنرانی  درباره حملاتی که برخی شبه نظامیان جنایتکار مرتکب شدند و علنا برای آسیب زدن به امنیت و ثبات صنعا پایتخت تلاش کردند زیر نظر و دستور برخی قدرتهای سیاسی که واقعیت موضع آنها امروز برملا شد ، تحولاتی وجود دارد که لازم است الان به آن بپردازم:

تحول اول سخنان علی عبدالله صالح است که سخنانی بی پایه و سند است. و به دنبال آن در تحولی دیگر، اظهارات کشورهای متجاوز در استقبال از این حوادث است. ما پیش از آنکه وارد توضیح درباره سخنان نادرست این مرد شویم باید ابتدا از نیروهای امنیتی و دستگاههای امنیتی رسمی و شهروندانی که به آنها کمک کردند و از صبح امروز تلاش زیادی در برقراری امنیت مناطق زیادی و بیشتر محله های صنعا تلاش کردند و توانستند امنیت را حفظ کنند تشکر و قدردانی می کنیم و امیدواریم طرفهای رسمی دولت و ارتش و نیروهای امنیتی و با همکاری مستمر شهروندان و قبایل به این تلاشها را ادامه دهند و امنیت و ثبات را در پایتخت تثبیت کنند و تلاشهای توطئه گرانه و فتنه انگیزانه و خرابکارانه و بیهوده ای که برای ایجاد هرج و مرج و خونریزی و غارت و چپاول و کشتار صورت می گیرد و علیه شهروندان و عابران در خیابانها جریان دارد و بسیاری از کودکان و زنان و مردان بی دلیل کشته شده اند و هیچ توجیهی برای این اقدامات این شبه نظامیان جنایتکار وجود ندارد، خنثی کنند.

همانطور که امروز گفتیم این اقدامات به هیچ وجه قابل توجیه نیست. نه خانه ای از خانه های آنها اشغال شده و به آن حمله شده و نه هیچ مقری از آنها مورد حمله و سیطره قرار گرفته و نه هیچ مسجدی که در دست آنهاست. شورای عالی سیاسی و بزرگان کنگره یمن و انصارالله همواره برای جلوگیری از وقوع هر گونه فتنه تلاشهای زیاد و گسترده ای انجام داده اند اما آنها بدون هیچ توجیهی به این جنایات و فتنه انگیزی خود ادامه دادند و به ایجاد هرج و مرج و کشتار اقدام کردند و به خانه های شهروندان و مردم بیگناه و مقرها و موسسات دولتی که برای اشغال آنها تلاش می کنند یورش بردند.

ما در اینجا از تلاشهای دستگاههای امنیتی و ارتش و شهروندان و همچنین از برادران شریفمان در کنگره یمن که به این فتنه کشیده نشدند و از سطح بالایی از مسئولیت پذیری و روحیه ملی و تمایل صادقانه و واقعی بر ای امنیت و ثبات این کشور برخوردار بودند تقدیر و تشکر می کنیم.

این لحظه ای تاریخی و همزمان دشوار و دردناک است چرا که ملاحظه می کنیم برخی از برادران ما در کنگره مردمی به این فتنه کشیده شده اند و به این اقدامات منفی وارد شده اند. همچنین به همه برادران و خواهران و همه ساکنان صنعا می گوییم که میزان نگرانی شما را از این تحولات منفی درک می کنیم و تاکید می کنیم که ما در کنار شما هستیم.

به همه ساکنان صنعا و سراسر یمن و همه کسانی که همواره از امنیت و ثبات برخوردار بودند می گوییم ما و دولت و نیروهای امنیتی در کنار شما هستیم و همه تلاش خود را برای ایجاد امنیت و ثبات به کار خواهیم گرفت. امنیت و ثباتی که صنعا از آن برخوردار بود نشان دهنده اداره خوب و صادقانه و تلاش جدی برای کنترل اوضاع بود و همه ساکنان صنعا از هر حزب و استان و منطقه ای که بودند تا دیروز از این امنیت و ثبات برخوردار بودند اما امروز به شکل گسترده تری خرابکاری و ایجاد هرج و مرج از طرف این شبه نظامیان جنایتکار و خرابکار صورت گرفت.

این امنیت و ثبات تا زمانی که این شبه نظامیان برای از بین بردن امنیت و ثبات آمدند وجود داشت و این نشانه روشنی است در خصوص اینکه اوضاع گذشته ، اوضاعی مثبت و درست بود و دولت رسمی کشور در سطح تصمیم گیری سیاسی در شورای عالی سیاسی و در سطح دولت و در سطح دستگاههای امنیتی به خوبی به وظایف خود عمل کرده اند و نقشی که شهروندان طرفدار انصارالله و دیگر گروهها انجام دادند نقشی ملی به معنای کامل کلمه بود و نقشی در جهت منافع همه ساکنان صنعا و همه شهروندان بدون استثنا بود. در این سه سال گذشته این مسئله مطرح نبود که مثلا در صنعا تنها کسانی که طرفدار انصارالله هستند احساس امنیت کنند، نه، همه ساکنان صنعا این امنیت و ثبات را احساس می کردند و این مسئله ای است که همه حتی کسانی که امروز این نقش خرابکارانه را اجرا می کنند به آن اذعان می کنند.

آنها در گذشته اذعان کرده بودند وضعیت امنیتی خوبی در صنعا وجود دارد و امروز کسانی که آن را تخریب کرده اند و تلاش می کنند آن را از بین ببرند خود آنها هستند. ما امروز از تلاشهای دستگاههای امنیتی و موضع خردمندان و آزادگان حزب کنگره مردمی و موضع مسئولانه مسئولان ارتش و دستگاههای امنیتی و موسسات کشور که امروز واقعیت این بازی رسوا را می دانند تقدیر و تشکر می کنیم.

 

درباره تحولاتی که پس از سخنان امروز ما رخ داد و از این شبه نظامیان و سرکرده آنها خواستیم بزرگان و خردمندانی از حزب کنگره مردمی و بزرگان یمن بین ما و آنها داوری کنند و به آنها می گوییم اگر شما اطمینان دارید که در موضعی درست قرار دارید و اشتباه نکرده اید و در وضعیت دفاعی قرار دارید چرا از این داوری سر باز می زنید و چرا بر اقدامات بیهوده و خرابکارانه و جنایتکارانه و فتنه انگیزه خود که امنیت و ثبات را از بین می برد اصرار و پافشاری می کنید. ماهیت اقدامات شما این را نشان می دهد ، تیراندازی بی هدف که موجب کشته شدن زنان و کودکان و شهروندان در خیابانها شده است ، حمله به موسسات کشور که این هم سوء نیت شما را نشان می دهد. و اظهارات رهبر این شبه نظامیان متجاوز ، سخنانی به پایه و اساس بود. سخنرانی بسیار بدی بود که واقعیت را برملا کرد.

مشکل مناقشات و اصطکاکات امنیتی مطرح نبوده است و مسئله به این محدود نشده است که به عنوان مثال اختلافات امنیتی موجب بروز این تحولات شده است ، نه. هیچ گونه اصطکاک امنیتی وجود نداشت حتی زمانی که فعالیت خود را دنبال می کردند مسجد آنها در دست خودشان بود و در آنجا در کنار نیروهای مسلح خود و نیروهای امنیتی حضور داشتند و ما برابر حملاتی که در زمان سالروز میلاد نبی اکرم (ص) انجام دادند صبر کردیم و اقدام آنها در حمله به مراسم میلاد نبی اکرم (ص) اقدامی زشت و نادرست بود چرا که این مناسبت و مراسمی بزرگ و مقدس بود و شایسته نیست که کسی برای برهم زدن این مراسم و بدنام کردن آن تلاش کند و برابر برگزاری آن مانع تراشی کند اما برابر آن صبر و چشم پوشی کردیم. پس از آن نیز آنها به سرنشینان خودروهای نیروهای امنیتی حمله کردند.

تنها کاری که ما کردیم برای تحویل گرفتن پیکر شهدا و مجروحان دخالت کردیم بدون اینکه هیچ اقدام تنبیهی در خصوص اقدامات طرف مقابل انجام دهیم، صبر و تحمل بزرگ و زیادی از طرف نیروهای امنیتی بود. اما امروز آنها به طرف گسترش حملات و برهم زدن اوضاع و درخواست آماده باش عمومی برای فتنه حرکت کردند.

اظهارات سرکرده این شبه نظامیان حاوی نکات زیر بود: دعوت به فتنه ، دعوت به درگیری، دعوت به هرج و مرج ، دعوت به کشتار ، دعوت به تفرقه ، دعوت به کینه و نفرت خصمانه ، همچنین دروغگویی و ارائه توجیهات و عناوین مختلف برای این آماده باش. عناوینی که مردم یمن به خوبی می دانند که ادعاهایی دروغین و نادرست است و پیش از این نیز سابقه چنین دروغگوییها و ادعاهای بی اساسی داشتند و پیش از این نیز رسوا شده بودند.

سخنرانی امروز ما سخنانی روشن بود و ما به امنیت و ثبات دعوت کردیم ، ما دستیابی به راه حل دوستانه و تفاهم را خواستار شدیم ، ما ترک اختلاف و درگیری و همکاری با همه را برای برقراری امنیت همه خواستار شدیم بدون هیچ استثنایی به گونه ای که هر کسی که در صنعا زندگی می کند از این امنیت و ثبات برخوردار شود. ما از دیگران و خردمندان و بزرگان در کنگره مردمی خواستیم برای توقف این فتنه و حل این مشکل پیش از آنکه بیش از پیش وخیم و بحرانی شود دخالت کنند. درخواست ما درخواستی روشن بود و دعوت به امنیت و ثبات و دعوت به اولویت بزرگ یعنی حفظ امنیت و ثبات این کشور و حفظ امنیت و ثبات صنعا بود.

سخنان سرکرده این شبه نظامیان حتی یک ذره هم تمایل برای حفظ امنیت و ثبات کشور و امنیت ساکنان صنعا را که از مناطق مختلف یمن هستند و گرایشهای سیاسی و فرهنگی و مذهبی مختلفی دارند شامل نبود. صنعا نماینده همه یمنیها است.

سخنان او بی احترامی به امنیت و ثبات ساکنان صنعا بود و حتی ذره ای منافع کشور و حتی ذره ای درک شرایط مهم و حساس و استثنایی که کشور پشت سر می گذارد و در رویارویی با کشورهای متجاوز قرار دارد که تلاش می کند وجب به وجب خاک یمن را اشغال کند و تلاش می کند مردم آن را از بین ببرد و این کشور آزادی و استقلال خود را از دست بدهد ، را در بر نداشت.

 

دبیرکل جنبش انصارالله یمن ادامه داد: سخنرانی علی عبدالله صالح سخنرانی ناموفقی بود. در سخنرانی او اثری از تمایل به حفظ امنیت، ثبات، منافع ملی و برادری به چشم نمی خورد. در سخنرانی او چیزی که نشان دهد او نسبت به حفظ جان مردم حساسیت دارد وجود نداشت. تو که سرکرده این شبه نظامیان هستی چگونه صدای مسئولانه و ملی ما را که نشان دهنده تمایل ما به حفظ امنیت و ثبات کشور بود نشنیدی. ما خواستار حفظ امنیت و ثبات کشور می شویم اما تو خواستار فتنه انگیزی و کشتار می شوی و دم از ایجاد درگیری و خشونت های طائفه ای و سیاسی می زنی؟

 

سخنرانی و موضع علی عبدالله صالح کاملاً منفی و ناموفق بود. متاسفانه ما تمایل نداشتیم که شاهد اتخاذ چنینی موضع منفی ای از سوی او باشیم. موضعی که برای او ننگ را به ارمغان آورد چرا که موجب خونریزی می شود و توان و قدرت برخی از افراد وابسته به او را هدر می دهد. موضع او سمت و سویی منفی و خیانتکارانه داشت.

 

من برای اطلاع ملت یمن و به او و شبه نظامیانش می گویم سرکرده این شبه نظامیان و نیروهای شبه نظامی اش که امروز همچون او چنین موضع منفی ای را اتخاذ کرده اند، همه شما از همان آغاز به راه افتادن تجاوز علیه یمن تا کنون اعتراف نکرده اید که این تجاوز یک تجاوز ظالمانه و جنایتکارانه است و این تجاوز تمام یمن را هدف قرار داده است.

آنها خود اذعان داشتند که این تجاوز خطری برای همه کشور و برای همه مردم یمن محسوب می شود. خود آنها می دانستند و اعتراف می کردند که این تجاوز، تجاوز علیه اعضای حزب کنگره، جنبش انصارالله، تمامی اقشار و قبایل یمن محسوب می شود.

این حقیقتی است که خود شما به آن اقرار کرده اید و پذیرفته اید که این تجاوز، تجاوزی باطل، ظالمانه، گناهکارانه و بدون توجیه و ناروا است. شما در تمامی برهه گذشته به این مسائل اذعان داشته اید و سخنرانی های تان شاهد بر این مساله است هرچند که در گذشته عملکردتان به حد و اندازه مواضع و ادعاهای تان نبود.

 

کشورهای متجاوز بعد از این اقدام اخیرتان از شما به خاطر این کار حمایت کردند و با شما همراه شدند و این اقدام خصمانه شما را مورد تشویق قرار داده و آن را امری فرخنده تلقی کردند. وقتی شما به این اقدام جنایتکارانه که مخل امنیت و ثبات کشور است دست زدید صدای رسانه ای شما با صدای رسانه ای متجاوزان یکی شد.

هرچه شما می گفتید آنها هم می گفتند و هر آنچه آنها می گفتند شما نیز همان ها را تکرار می کردید و همچون جبهه واحدی ظاهر شدید و موضع رسانه ای هر دوی شما واحد بود و این مساله به روشنی مشخص بود. شبکه تلویزیونی یمن الیوم با همان رویکرد شبکه العربیه و الحدث عمل می کرد و سخن می گفت و هیچ تفاوتی میان آنها وجود نداشت.

شبکه یمن الیوم با همان آوا، زبان، صدا و با همان ادبیات و موضع و رویکرد شبکه العربیه برنامه اجرا می کرد و هیچ فرقی میان آن دو نبود. این بدان معنا است که شما به یک جبهه واحد تبدیل شده اید. همچنین موضعی که رهبر این شبه نظامیان در سخنرانی خود اتخاذ کرد به روشنی نشان دهنده هماهنگی میان رهبر شبه نظامیان و این رسانه ها بود و این موضع رسوا و ننگین را به خوبی نشان می داد.

ما امروز صبح گفته بودیم که اقدام آنها یک اقدام مشکوک است اما هم اکنون و پس از سخنرانی ای که سرکرده این شبه نظامیان انجام داد و بیانیه که متجاوزان در تایید این اقدام منتشر کردند می گوییم که این اقدام یک اقدام رسوا و ننگین است. متجاوزان با صدور این بیانیه نشان دادند که اقدام این شبه نظامیان را گامی در جهت منافع خود و در راستای اطاعت از خود می دانند. امروز کارهای شما در چارچوب اقدام های کشورهای متجاوز انجام می شود. تشت رسوایی این همراهی بر زمین افتاده است. این یک خواری و خیانت بزرگ محسوب می شود. این اقدام خیانت و کودتایی علیه کشور است. این ننگ بزرگی است که شما به جان خریده اید.

این ننگی بزرگ است که از پشت خنجر بزنید و علیه شهروندان صنعا به حرکت در آیید تا امنیت را با مشکل مواجه کنید و آرامش و ثبات را بر هم بزنید. شما تفنگ تان را به سمت ساکنان نشانه می روید و می کوشید که مردم صنعا را هدف قرار دهید و به نهادها و ساختمان های دولت یورش ببرید.

اگر شرف داشته باشید اگر وفا و وجدان داشته باشید، اگر اعتباری داشته باشید باید سلاح تان را در جبهه ها استفاده کنید و آن را به سمت متجاوزان بگیرید همان تجاوزی که اقرار کردید باطل است، با این حال چگونه است که امروز در کنار تجاوز قرار گرفته اید و به صفوف آنها پیوسته اید و آن ها را مورد تایید قرار می دهید و با سلاح های تان و موضع خائنانه تان در صدد هدف قرار دادن مردم یمن بر آمده اید و می کوشید که آرامش، امنیت و ثبات ساکنان شریف صنعا را هدف قرار دهید و به این هم اکتفا نمی کنید و از بقیه استان های یمن خواسته اید که به جنگ برخیزند، فتنه برپا کنند، درگیر شوند و برخی خون برخی دیگر را بریزند. این منطق خیانت است.

ننگ و خواری بر شما باد ای کسانی که به دنبال فتنه انگیزی و شرپراکنی هستید. ننگ و خوار تا روز قیامت بر شما باد. آیا به دنبال خونریزی هستید، آیا چنین چیزی را از یمنی ها می خواهید، آیا می خواهد که در تمامی استان ها درگیری حاصل شود و وضعیت دوستانه و امنیت و ثباتی که در صنعا، عمران، اب، ذمار، حجه و حدیده وجود دارد بر هم بخورد. مردم یمن در حال حاضر در امنیت و آرامش خاطر سر بر بالین می گذارند و از یکدیگر بیم ندارند و تنها از متجاوزان و جنگنده های تجاوزکاران نگران هستند، اما شما هم اکنون آمده اید و با صدای شرورانه، فتنه انگیزانه، خصمانه و جنایتکارانه از مردم می خواهید که با هم بجنگند. از مردم می خواهید که به خیابان ها بیایند و به نبرد با یکدیگر بجنگند.

آیا این چنین صدایی یک ذره دلش به حال وطن می سوزد. آیا یک ذره به حفظ خون یمنی ها علاقه نشان می دهد. آیا آن همه رنج و مصیبتی که متجاوزان به ملت یمن تحمیل کرده اند برای شما بس نبود که به سمت خونریزی بیشتر حرکت کردید. آیا آن درد و رنجی نیروهای متجاوز به طور مستقیم بر ملت یمن تحمیل می کردند برای شما بس نبود که از داخل کشور نیز شما برخاستید و تمام تلاش تان را به کار گرفتید تا فتنه را در سراسر کشور منتشر کنید. عار بر شما باد، ننگ بر شما باد. این چه خواری است که به آن دچار شده اید. این چه موضع ناموفق و پستی است که اتخاذ کرده اید.

این یک خواری عجیب است. ای بسا سوابق ظالمانه و مسائل مشخصی بر شما تاثیر گذاشته است و باعث شده است موفق نباشد. موضع شما در گذشته تا حدی موضع لفظی بود و با این همه ما این موضع لفظی شما را هم می ستودیم هرچند که با خنجر زدن از پشت و با تعلل و یاری نکردن و مشکلات بسیار دیگری همراه بود. ما بر همه این ها صبر کردیم اما شما به همین حد بسنده نکردید.

از این رو من به تمامی افراد شریف و آزاده حزب کنگره مردمی یمن می گویم که مشکل ما هیچگاه با حزب کنگره نیست مشکل ما با این گروه شبه نظامی و کسانی است که سرکردگی آن را بر عهده دارند. مشکل ما با این گروه شبه نظامی است که ساکنان صنعا را با یورش ها و تیراندازی های خود شوکه کرده اند و آرامش مردم را بر هم زده اند و دست به آشوب و کشتار کور مردم زده اند. ما با این تحرک خصمانه مشکل داریم و مجبوریم که در مقابل آن بایستیم، ما جهت مقابله با آن در کنار دولت قرار داریم و در عین حال از این شبه نظامیان می خواهیم که دست از کارهای شان بردارند و این اقدام های خیانت بار را ادامه ندهند.

چرا که دست زدن به چنین کارهایی عیب و ننگ است و افتخاری برای آنها محسوب نمی شود. احترام قائل نشدن برای کشور و برای خون یمنی ها و احترام قائل نشدن برای امنیت و ثبات یمن و احترام قائل نشدن برای مرحله تاریخی ای که کشور در آن قرار دارد و با بزرگترین و بدترین تجاوز علیه این کشور در طول تاریخ رو به رو است هیچ افتخاری برای آنها رقم نمی زند.

ما امیدواریم که آزادگان حاضر در حزب کنگره مردمی که همانطور که تاکنون بوده اند به مسئولیت پذیری خود ادامه دهند. خوب است که آنها برای پایان دادن به این فتنه مداخله کنند و این شبه نظامیان را قانع کنند که دست از جنایت های شان بردارند. ما خردمندان حزب کنگره مردمی و تمامی عقلای یمن را به داوری می طلبیم و به آن ها اعلام می کنیم که اگر اشتباه از سوی ما بوده است ما آماده ایم که پاسخگوی اشتباهات خود باشیم و اگر اشتباه از جانب این شبه نظامیان باشد که حتی از سخنان سرکرده شان نیز مشخص شد اشتباه از سوی آنها بوده است و مساله تنها یک اصطکاک امنیتی محسوب نمی شود. زیرا او با منطقی متعفن و چرک آلود شروع به سخن گفتن کرد او از منطق دروغ و بهتان بهره گرفت و سخن از حمایت از جمهوریت کشور به میان آورد و از مقابله با کسانی که دست به انقلاب های سپتامبری می زنند دم زد و سخنان یاوه و متعفن بسیاری گفت.

باید به او گفت که نه تو و نه شبه نظامیانت کسانی نیست که در مورد حمایت از جمهوریت کشور به آنها اعتماد شود. نظام جمهوری در کشور به خوبی برقرار است فقط از شر شما در امان باشد همین برایش بس است، نظام جمهوری از شر متجاوزان و کسانی که با متجاوزان همکاری می کنند در امان باشد همین کافی است. امروز شما همان کاری را کردید که عبدربه منصور هادی و حزب اصلاح در گذشته انجام دادند و برای حمایت از «جمهوریت» کشور به «پادشاهی» عربستان و «پادشاه» سعودی و «شاهزاده» سعودی پیوستید و به همان خانه سابق بازگشتید. در نهایت پادشاه و شاهزاده متجاوز سعودی که به یمن تجاوز کرده اند و همه چیز را در یمن حلال دانسته اند و هزاران زن و کودک را به خاک و خون کشیده اند امروز به قیم امین بر این جمهوریت تبدیل شده اند.

جمهوری یمن نه «عفّاش» (علی عبدالله صالح) است و نه این شبه نظامیان هستند و نه نیروهای متجاوز و آنانی که در صف نیروهای متجاوز قرار دارند. جمهوری یمن نظامی است که در صنعا برقرار است و امروز رئیس آن صالح الصمّاد است. شما امروز ضد این دولت خروج کرده اید و امروز شما علیه این دولت قانونی که پیشتر به آن اعتراف کرده بودید خروج کرده اید. هرکس ناراحت می شود بشود اما دولت قانونی واقعی همین دولتی است که در صنعا حضوردارد دولتی که از دل شورای عالی سیاسی یمن بیرون آمده است. ملت یمن در بزرگترین همایش مردمی و سیاسی شورای عالی سیاسی را تایید کرده اند و شما خودتان به این مساله اقرار کرده اید. امروز شما هیچگونه توجیهی برای کارهای تان در دست ندارید و منطقی که در پیش گرفته اید یک منطق ناموفق است. بهتر است که حساب های تان را مورد بازنگری قرار دهید و از این موضع اشتباه و خیانتکارانه تان برگردید و از این سبکسری زشت و غیرمسئولانه تان دست بردارید. اقدام شما در برهم زدن امنیت و ثبات کشور یک اقدام کاملاً غیر مسئولانه بوده است. اینکه شما دست تان را به سوی نیروهای متجاوز دراز کرده اید و از آنها یاری می جویید عیب و ننگی بر شماست.

رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه سخنان خود گفت: ائتلاف متجاوزان بیانیه ای صادر کرد و از موضع شما که در واقع موضعی به نفع آنها و مزدوری برای آنها بود استقبال کرد. در موضع شما یک ذره رعایت مصلحت کشور و صنعا به چشم نمی خورد. آیا در بر هم زدن امنیت و ثبات صنعا مصلحت صنعا و کشور نهفته است. آیا تلاش های فتنه گرانه، بیمار و مزدورانه شما برای تعمیم این مشکلات به سایر نقاط کشور و سایر استان ها در راستای منفعت کشور است یا در راستای منفعت کشورهای متجاوز، کاملاً واضح است که این اقدام به سود کشورهای متجاوز است. از این موضع خود بازگردید. من سرکرده این شبه نظامیان را مخاطب قرار می دهم و از او می خواهم که به وجدان خود مراجعه کند و از موضعی که اتخاذ کرده است برگردد. ببین کجا ایستاده ای، موضعی که هم اکنون اتخاذ کرده ای به سود دشمنان است. این موضعی که تو گرفته ای موضعی ننگین است که لکه ننگی برای تو است.

از ملتت خجالت بکش. ملتی که سی سال بر آنها حکمرانی کرده ای. همان ملتی که وقتی در برابر متجاوزان ایستادی به تو احترام گذاشتند، چه شده است که امروز از پشت خنجر می زنی و با متجاوزان همراه شده ای. این ها برای تو ننگ است از این موضع بازگرد و از تایید این تجاوز منصرف شو و دست از همکاری با این تجاوز بکش و کارهایی که به سود این متجاوزان است و از آن استقبال می کنند کنار بگذار. این کارهایی که تو می کنی خیانت بزرگی به خون شهدا است، لکه ننگی بر چهره تو و شبه نظامیانت است. شهدا جان خود را برای مقابله با این تجاوز از دست دادند و حال شما به نفع متجاوزان کار می کنید و با آنها همصدا شده اید.

نیروهای متجاوز و متخاصم با صدور بیانیه ای از موضع شما استقبال کردند و اقدام شما را بازگشت شما به آغوش جنایتکار خود خواندند. هم اکنون شما دست و پا بسته و سر به زیر در آغوش آنها هستید. این یک رسوایی بزرگ برای شما است. نیروهای متجاوز این اقدام را به سود خود و در چارچوب اهداف خود خوانده است، این امر واقعیت را برای آن کسانی که مسائل همچنان بر آنها مبهم باقی مانده بود بر ملا می کند. هرکس که مساله برای او مبهم باقی است بیاید و به آنچه کشورهای متجاوز به یمن گفته اند بنگرد، بیاید به رسانه های متجاوزان نگاه کند، مسلماً به خوبی خواهد دید که رسانه ها، سخنان و مواضع سیاسی آنها با کیست.

هم اکنون کاملاً مشخص است که چه کسی در صف دشمنان قرار دارد و دشمنان او را تشویق می کنند و برای او دست می زنند. البته این تشویق ها و دست زدن ها از نوع دست زدن در حین تماشای یک نمایش کمدی و دلقک بازی است. آیا هم اکنون این انصارالله است که در صف دشمنان قرار گرفته یا آن شبه نظامی جنایتکار و سرکرده آنها در صف دشمنان قرار گرفته اند؛ جواب روشن است این گروه شبه نظامی جنایتکار است که در صف دشمنان قرار گرفته است.

 

همگان باید برای ریشه کن کردن این فتنه با دولت یمن همکاری کنند. البته اشکالی ندارد که تلاش های افراد شرافتمند حزب کنگره مردمی و تلاش های خردمندان و ریش سفیدان قبایل برای قانع کردن این ها برای بازگشت به آغوش وطن، دست کشیدن از این خیانت بزرگ و پایان دادن به جنایت های شان، ادامه یابد.

 

در عین حال باید برای حمایت از دستگاه های امنیتی تلاش ها ادامه یابد. من از تمامی کسانی که به ارتش منتسب هستند می خواهم که در این لحظه مهم و حساس روحیه مسئولیت پذیری ملی داشته باشند و در کنار وطن و ملت شان قرار بگیرند و همچنان وفادار باقی بمانند و همراه با خائن دست به خیانت نزنند و همراه با مزدور به مزدوری نپردازند و به صف کسی که دست به تخریب و تجاوز می زند نپیوندند و به قسم نظامی ای که خورده اند پایبند باشند.

 

مسلماً آنچه رخ داده است ما را ناراحت کرده است. ما در وقوع این مساله هیچ اختیاری نداشتیم. وظیفه کنونی ما این است که در کنار دولت قرار بگیریم و امنیت و ثبات را حفظ کنیم و برای تمام کردن این فتنه تلاش کنیم و با هر تلاشی برای قانع کردن شبه نظامیان ویرانگر برای دست برداشتن از فتنه شان همکاری کنیم. ما در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته و می گیریم.

 

در عین حال باید به طور مستمر به حمایت از جبهه های نبرد پرداخت زیرا این اقدامی که صورت گرفت آخرین ابزاری است که نیروهای متجاوز به یمن در اختیار دارند. پس از گذشت حدود هزار روز از آغاز تجاوز علیه یمن و ناکامی متجاوزان در تحقق اهداف پلیدشان آنها این ابزار را به کار گرفتند و این شبه نظامیان را به حرکت در آوردند. ما چندین ماه بود که هشدار می دادیم که تلاش هایی برای ایجاد و به حرکت در آوردن این شبه نظامیان صورت می گیرد. ما از عقلای حزب کنگره مردمی می خواستیم که این توطئه را درک کنند. ما چندی پیش از ستون پنجم و برنامه هایی که برای آن طرح ریزی شده است سخن گفتیم.

نیروهای متجاوز از این گروه شبه نظامی تخریبگر خواستند که در صنعا فتنه برپا کند و این فتنه را به سایر استان ها بکشاند، البته نیروهای متجاوز به خاطر چشم روشنی این شبه نظامیان خواهان انجام چنین کارهایی نشده بودند چرا که اگر توانش را پیدا می کردند این شبه نظامیان را زیر پا له می کردند و آنها را خوار و ذلیل می کردند، بلکه متجاوزان خواهان چنین اقدامی بودند تا ماموریت شان برای اشغال کشور تسهیل شود چرا که نزدیک به هزار روز در انجام این کار ناکام مانده اند.

 

امروز همه باید به اعزام نیرو به جبهه ها توجه داشته باشند. حفظ امنیت و ثبات در کشورها با همکاری مقامات دولت، مقامات محلی و قبایل و شیوخ ، علما، خردمندان و ریش سفیدان باید تامین شود. همه اقشار در این زمینه مسئول هستند، افراد شرافتمند حزب کنگره مردمی یمن نیز در تامین امنیت و ثبات استان ها و کشیده نشدن فتنه به استان ها سهیم هستند. همچنین از آنجا که امروز عده ای می کوشند بر پشت جبهه ها تاثیر بگذارند باید پشت جبهه ها را حفظ و تقویت کرد. شبه نظامیان جنایتکار تخریبگر امروز کوشیده اند که مسیرهای امدادرسانی به برخی از جبهه ها را مسدود کنند تا برای جبهه های نبرد مشکل ایجاد کنند و بر آنها تاثیر بگذارند اما به خواست خدا آرزوهای این ها با شکست و ناکامی مواجه خواهد شد.

 

 با تلاش دسته جمعی همه آزادگان این کشور، اقدام های تخریبی ناکام خواهد ماند و این ملت مظلوم پیروز خواهد شد. نباید نسبت به این حوادثی که رخ داده است نگرانی زیادی به خود راه داد. هیچ کس نباید بگوید که با این حوادث دیگر همه چیز تمام شد و کشور از هم پاشید. امروز تنها چیزی که باید انجام داد این است که همه مسئولیت پذیر باشند. اگر همه ما مسئولیت پذیر باشیم از این مشکل همچون مشکلات گذشته با پیروزی عبور خواهیم کرد.

از برادرانی که در جبهه های نبرد حضور دارند می خواهیم که به ماموریت بزرگ و مقدس خود بپردازند و به مقابله با متجاوزان ادامه دهند و بدانند که این ملت که در مقابل متجاوزان به پا خاسته است در کنار شما قرار دارد و به حمایت از شما ادامه می دهد و اعزام نیرو ادامه خواهد داشت از این رو به خاطر این فتنه ای که پدیدار شده نگران نباشید و به مقاومت و پایداری خود ادامه دهید و بدانید که خداوند یاور شماست و او بهترین یار و کمک کار است.

 

همچنین از علما و افراد فرهیخته انتظار می رود که برای اطمنیان بخشی به مردم و تشویق آنها به مسئولیت پذیری اقدام کنند و تلاش کنند که روحیه ملت را بالا ببرند و همچنین برخی از افراد فریب خورده را هوشیار کنند. همه افراد به ویژه افرادی که دارای شخصیت اجتماعی هستند باید به مردم گوشزد کنند که به سخنان این افراد خرابکار گوش نکنید، باید به آنها بگویند که به سخنان کسانی که به دنبال فتنه گری و کشت و کشتار هستند و امروزه آشکارا با متجاوزان همکاری می کنند توجه نکنید.

ما از همه ملت یمن می خواهیم که امنیت و ثبات کشور را حفظ کنند. ما به فتنه گری، تخریب و اخلال در امنیت نه می گوییم و خواهان تلاش برای حفظ امنیت و ثبات کشور هستیم، ما خواهان حفظ جان مردم یمن هستیم. ما به این آشوب و هرج و مرجی که شبه نظامیان جنایتکار به دنبال راه انداختن آن هستند نه می گوییم. ما از مردم می خواهیم که افراد وابسته به این شبه نظامیان و سرکرده آنها را البته اگر بخواهد اندیشه کند، نصیحت کنند تا از مسیری که در پیش گرفته اند دست بردارند.

سرکرده این شبه نظامیان دست خیانت و مزدوری به سوی متجاوزان دراز کرده است و خنجر مکر و ترور و ظلم را بر روی داخل کشور کشیده است و این یک ننگ برای او است. من بار دیگر خواهان تعقل، مسئولیت پذیری و همکاری برای حفظ امنیت و ثبات کشور می شوم. من خواهان همکاری همگان با دولت و نهادهای دولت هستم تا بتوانیم از این مشکل عبور کنیم. ملت به خداوند توکل کنند و ناامید نشوند چرا که این آخرین برگ ما است. با توکل بر خدا پایدار و مقاوم باشید. از خدا یاری بجویید که خداوند بهترین یاری کنندگان است. خدا به تنهایی ما را کفایت می کند، او بهترین سرپرست و بهترین یاور است.

 

از خداوند برای شهدا طلب رحمت و برای مجروحان طلب شفا می کنیم و از او می خواهیم که ملت مظلوم ما را پیروز گرداند و همه را به آنچه رضایت او در آن است موفق گرداند.

خداوند همه شما را یاری کنید، ای مردم همکاری کند و راه بیافتید، نگران نباشید خداوند یاور ماست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.