باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در لیگ هفدهم با حفظ بازیکنان اصلی و انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی به دنبال بازگشت به روزهای اوج خود بود اما با گذشت ۱۴ هفته از مسابقات، با ۱۶ امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته است. سبزپوشان اصفهانی که پیش از این نیز از جام‌حذفی، حذف شده بودند، دیروز (جمعه) با باخت ۴ بر صفر مقابل پرسپولیس کلکسیون ناکامی‌های خود را تکمیل کردند. همزمان با باخت به پرسپولیس، رکورد شکست ناپذیری ذوب‌آهن مقابل برانکو نیز از دست رفت.

امیر قلعه‌نویی که موضوع برکناری‌اش از ذوب‌آهن مطرح شده است، ناداوری و مصدومیت‌های پی در پی بازیکنانش را عامل ناکامی‌های تیمش می‌داند. او بعد از باخت به پرسپولیس نیز تا می‌توانست به مدافعان تیمش تاخت و آن‌ها را مقصر هر چهار گل خورده ذوب‌آهن دانست. با این حال هیات مدیره باشگاه ذوب‌آهن قرار است به زودی تشکیل جلسه داده و در مورد آینده نیمکت تیم تصمیم گیری کند.

اما موضوعی که باعث شده مدیران باشگاه دست به عصا حرکت کنند، حضور ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا است. این تیم به عنوان سهمیه چهارم ایران، باید ابتدا دهم بهمن در پلی‌آف مقابل آیزاول هند به میدان برود و در صورت پیروزی، وارد مرحله گروهی لیگ قهرمانان خواهد شد. به نظر می‌رسد مدیران ذوب‌آهن، با توجه به تجربه و نتایج قلعه‌نویی در مسابقات آسیایی با تردید به تغییر او می‌نگرند چرا که در صورت قطع همکاری با این مربی، به سختی می‌توان به گزینه آلترناتیو رسید. از سویی هم انتظارات هیات مدیره و هواداران در لیگ و جام‌حذفی برآورده نشده است و تمایل به تغییر وجود دارد.

با این حال با بررسی برنامه پیش روی ذوب‌آهن، احتمال می‌رود درصورتی که قلعه‌نویی حفظ شود، بتواند تیم را از بحران خارج کند. اصفهانی‌ها در سه هفته آینده باید به ترتیب به مصاف نفت تهران، سیاه‌جامگان و گسترش فولاد تبریز بروند؛ سه تیمی که جزو پایین‌جدولی‌ها بوده و بدون شک شانس ذوب‌آهن مقابل‌شان بیشتر است.

در هر حال باید منتظر ماند و دید باشگاه ذوب‌آهن این فرصت را به قلعه‌نویی خواهد داد یا پیش از فرارسیدن آزمون‌های آسان، کار قلعه‌نویی با اصفهانی‌ها خاتمه می‌یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.