حمید درخشان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پارس جنوبی اظهار داشت: یک وضعیتی پیش آمده که کار برای ما مقداری سخت شده است. با توجه به تغییراتی که در لیگ قهرمانان آسیا اتفاق افتاد، ما از لحاظ روحی متحول شدیم و سختی‌های‌مان بیشتر می‌شود. در مورد بازی با پارس جنوبی هم باید بگویم که ما فردا مقابل تیمی بازی خواهیم کرد که شرایط خوبی دارد و مشکلات ما را ندارد.

وی افزود: ما سعی می‌کنیم با ارائه یک بازی خوب و رو به جلو سه امتیاز این بازی را بگیریم چرا که شرایط خوبی در جدول نداریم. البته اگر داوران اجازه بدهند ما می‌بریم. متأسفانه آنها از تیم ما مظلومتر گیر نیاورده‌اند. من امیدوارم در بازی فردا اشتباهات داوری علیه تیم ما رقم نخورد تا بتوانیم به کسب یک برد اوضاعمان را در جدول مسابقات بهبود ببخشیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران درباره باخت‌های پی در پی تیمش واینکه چه ترفندی برای بیرون کشیدن تیمش از بحران دارد، یادآور شد: قبول دارم که فاصله ما با بالای جدول زیاد شده است، اما شرایط جدول ما طوری است که با یکی دو برد می‌شود تا میانه جدول بالا آمد. از آن طرف با یک باخت هم می‌شود به ته جدول رفت. به هرحال وقتی ما این مقدار مشکلات داریم طبیعی است چنین شرایطی پیش بیاید من در عمرم چنین مشکلاتی را در تیمی ندیدم. بچه‌ها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، اما این دلیل نمی‌شود که ما اینطور نتیجه بگیریم. بچه‌ها باید تلاش خودشان را بیشتر کنند تا به وضعیتمان در جدول سروسامان دهیم. به همین دلیل نیاز هست تا در نیم فصل تقویت شویم.

درخشان در ارتباط با اینکه نصف بازیکنان تیمش قصد جدایی از نفت در نیم فصل را دارند، گفت: بله من به بازیکنانم حق می‌دهم چرا که مشکلات زیاد است شما نمی‌توانید بازیکنی را به زور نگه دارید و از طرفی بازیکن هم دوست دارد در تیمی بازی کند حداقل آرامش داشته باشد. ما از همان روز اولی که شروع کردیم مشکلات وجود داشت. من فکر می‌کنم بازیکنان حق دارند اگر ذهن آنها آماده نباشد کارایی‌شان پایین می‌آید. وقتی که ذهن درگیر مشکلات باشد در نهایت باعث می‌شود تیم لطمه بخورد و در نهایت باعث عدم نتیجه گیری می‌شودو امیدوارم مسئولان یا صاحبان باشگاه ترتیب اثر بدهند و مشکلات را رفع کنند.

وی در خصوص وضعیت ماندن یا نماندن خودش هم در این تیم توضیح داد و گفت: با این شرایط کار کردن سخت است و اگر قرار باشد همین طور باشد کار کردن برای من هم سخت می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در ادامه با اشاره به مشکلات داوری که این فصل گریبانگیر این تیم شده، افزود: من نمی‌گویم که اشتباهات داوری مغرضانه است، من فکر می‌کنم اشتباهات داوری خیلی از تیم‌ها را اذیت می‌کند که ما هم جزو همان تیم‌ها هستیم. در شرایط کنونی سه امتیاز خیلی برای ما هم است؛ و الان اگر این ۶ امتیاز از دست رفته را داشتیم وضعیت‌مان در جدول بهتر بود. امیدوارم در اشتباهات داوری قصد و غرضی وجود نداشته باشد.

درخشان درباره سوالی مبنی براینکه تیم نفت مشکل گلزنی دارد و آیا قرار نیست در بازی‌های پیش رو این مشکل را رفع کنید، پاسخ داد: این مشکل مشکل بزرگی است که فقط در نیم‌فصل حل می‌شود. ما باید بازیکن جایگزین کنیم، موجودیت ما الان همین است و بازیکنان ما نمی‌توانند معجزه کنند. ما قبل از فصل می‌توانستیم خیلی خوب یارگیری کنیم، اما این اتفاق رخ نداد و این تیم در دو روز بسته شد. یک تیم باید بتواند خوب گل بزند و گل نخورد. اما این اتفاق در تیم ما رخ نمی‌دهد. ما الان دو بازیکن در خط حمله داریم که یک روز خوب بازی می‌کنند و ممکن است ۴ روز خوب نباشند. لیگ قهرمانان آسیا که به نظرم برای ما منتفی شده، اما اگر می‌خواهیم که تیم ما در لیگ بماند باید حتما چند بازیکن جدید خرید کنیم و اگر این اتفاق نیفتد هیچ گارانتی برای ماندن در لیگ وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات تیم هنوز حل نشده است، تصریح کرد: من از همین تریبون به جهانیان می‌گویم که هرچه زودتر باید به حال مشکلات فکری کند و هرچه اوضاع بدتر شود تبعات هم بیشتر می‌شود و جای جبران باقی نخواهد ماند. من به عنوان کسی که سال‌ها در فوتبال تجربه دارم این را می‌گویم که هرچه زودتر باید تصمیم گرفته شود و اگر مشکلات رفع نشود در آینده کسی نمی‌تواند برای این تیم کاری کند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در خصوص مالکیت باشگاه نفت ادامه داد: تا این لحظه ما ایشان (جهانیان) را به عنوان مالک تیم می‌شناسیم و تاکنون هزینه‌های تیم از جمله هزینه‌های هتل را ایشان می‌پردازند، اما هرچه زودتر باید تعیین و تکلیف شود و موضوع مالکیت باشگاه مشخص شود تا الان هم اگر صبر کردیم می‌خواستیم به تیم کمک کنیم. ما داریم با کمترین بضاعت و با کمترین بازیکنان کار می‌کنیم و تاکنون هم فریادی از بی پولی نزدیم، اما با این شرایط کار برای ما در حال سخت شدن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.