به نقل از سایت portalholanda برزیل، سردار آزمون اکنون تنها ۲۲ سال سن دارد ولی پنجمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است. او  در ۳۰ بازی ملی توانسته است ۲۲ گل برای ایران به ثمر برساند یعنی میانگین (۰.۷۳) به ازای هر بازی. او به مسی ایران مشهور شده است. او خیلی خوب توانسته است برای ایران گلزنی کند برای مثال نیمار وقتی در تیم ملی بازی می کرد در ۳ سال اول، در ۲۷ بازی ملی ۱۷ گل به ثمر رسانده بود یعنی میانگین  (۰.۶۲) به ازای هر بازی.

نام سردار آزمون از سال ۲۰۱۳ به خاطر بازی در روبین کازان روسیه بر سر زبان‌ها افتاد. او زمانی که در روستوف بازی می‌کرد توانست دروازه تیم‌های بایرن مونیخ و اتلتیکومادرید را در لیگ قهرمانان اروپا باز کند. او در بازی برابر بایرن مونیخ توانست طوری بواتنگ را فریب دهد که خیلی‌ها این حرکت او رابا لیونل مسی در بازی بارسلونا و بایرن مونیخ مقایسه می‌کردند.

نام سردار در زبان فارسی به معنای رهبر و هدایت کننده است و نکته جالب دیگر در مورد او این که او از اهل سنت است و این در حالی است که اغلب جمعیت ایران شیعه هستند.

این فصل سردار آزمون اصلا عملکرد خوبی در روبین کازان نداشته است و در ۱۹ دیدار نتوانسته است گلزنی کند. با این حال زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال ۱۸ میلیون یورویی او به لاتزیو شنیده شده است. او هم‌چنین در حالی با مسی مقایسه می‌شود که خود معتقد است شبیه زلاتان ایبراهیموویچ است و زلاتان الگوی او محسوب می‌شود.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.