«دلاور بزرگ‌نیا» در جلسه کارگروه گردشگری استان مازندران که در اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار شد با بیان این‌که ۳۰۰۰ میلیارد تومان گردش مالی صنعت گردشگری در مازندران است، اظهار کرد: نرم‌افزاری برای نشان دادن میزان چرخش مالی گردشگری در استان وجود نداشته و ورود سالانه ۱۲ میلیون گردشگر به مازندران و چرخه مالی این تعداد توجه به بخش رونق اقتصادی صنعت گردشگری در مازندران را می‌طلبد.

وی با بیان این‌که باید به مردم استان اهمیت بخش گردشگری را در ایجاد رونق اقتصادی نشان داد، تصریح کرد: اگر هر مسافر تقریباً ۳۰۰ هزار تومان را در طول اقامت هزینه کند آمار میلیونی مسافران گردش ۳۰۰۰ میلیارد تومانی این صنعت را به همراه  داشته که این نقش مهمی در بهبود سطح معیشت و رونق اقتصادی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری مازندران افزود: توجه به نگاه‌های جدید در حوزه گردشگری حایز اهمیت بوده و برای ایجاد اتفاق مثبت در حوزه گردشگری استان باید از نگاه بخشی پرهیز کرده و  مسائل  با تصویر کلی بررسی شود.

بزرگ‌نیا نقش نیروی انتظامی را در صنعت گردشگری مهم توصیف کرد و افزود: این نیرو می‌تواند در حوزه امنیت گردشگری راهکارهای خوبی را ارائه کند و در این راستا توجه به تأسیسات حوزه گردشگری همچون راه‌ها  از جمله ضرورت‌های رونق بخشی به حوزه گردشگری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.