مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پی گزارش معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران گفت: بر اساس نظرسنجی‌های متعدد دو معضل ترافیک و آلودگی هوا اولین مشکلات شهر تهران است که با عبور از مرحله بحران تبدیل به مشکل امنیتی شده است.

وی با بیان اینکه تمامی راه‌ها به بودجه و منابع مالی ختم می‌شود اظهار داشت: در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نخبگان و کارشناسان مربوط به حوزه حمل و نقل و ترافیک داشتیم دریافتیم که مشکلات مالی این حوزه از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی برطرف می‌شود.

عضو شورای شهر تهران بودجه مرکز مطالعات معاونت حمل و نقل ترافیک را بیشتر از بودجه مرکز مطالعات شهرداری تهران دانست و خواستار ارائه گزارشی در خصوص مطالعات مرتبط با جذب سرمایه ها در شهر تهران برای حل مشکلات مالی در این حوزه شد.

وی با اشاره به لزوم برقی کردن موتورسیکلت‌ها اظهار داشت: هر موتورسیکلت بین ۵ تا ۸ برابر خودرو آلودگی هوا ایجاد می‌کند بنابراین باید بدانیم مشخصا برنامه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری در این خصوص چیست؟

فراهانی با اشاره به کاهش باران در سال جاری بیان کرد: لازم است موضوع باروری ابرها که در سال جاری نیز انجام نشده است، پیگیری شود.

وی ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بارندگی داشتیم بنابراین پیگیری باروری ابرها اگرچه در حوزه مسئولیت شما نیست اما با توجه به برنامه مدیریت شهری یکپارچه ضروری است آن را پیگیری کنید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.