ایندیپندنت گزارش داد،‌ نتایج دو بررسی نشان می‌دهد مولفه‌های روانشناختی از بیگانه‌هراسی به شدت با رای به خروج از اتحادیه اروپا و حمایت از نتیجه رفراندوم ارتباط دارد. این یافته‌ها جدای از سن رای‌دهندگان، جنسیت و یا سطح تحصیلات آنهاست.  

ارتباط میان بیگانه‌هراسی گسترده و بریگزیت پیش از رفراندوم خروج و بعد از آن بارها مورد توجه قرار گرفته است. هدف این تیم از بررسی‌های مذکور این است که میزان ارتباط تعصب و پیش‌داوری با حمایت از نتیجه رفراندوم را ارزیابی کند. آنها کارشان را با شناسایی گروه‌های روانشناختی با دیدگاه‌های بیگانه‌هراسی شروع کردند.

دکتر آگنیشکا گولچ دی زاوالا، یک روانشناس اجتماعی در دانشگاه گلداسمیت لندن و از نویسندگان ارشد در نشریه "فرانتییرز این سایکولوجی" می‌گوید: سه گروه هستند که ما مشخص کردیم و از آن نوع دیدگاه‌ها حمایت می‌کردند. دو مورد از این صفات شخصیتی مشترکا از عامل پیش‌داوری استفاده می‌کنند و سابقا به احزاب راست و چپ رادیکال رای می‌دادند. مورد سوم که مورد توجه خاص بود، صفتی معروف به نارسیسم جمعی بود که عقیده‌ای مرتبط با عظمت بی‌نظیر یک کشور است.

دکتر زاوالا گفت: از بریگزیت گرفته تا ترامپ و حمایت از ولادیمیر پوتین در روسیه و ملی‌گرایان، دولت فوق محافظه‌کار در لهستان، مطالعات ما و سایر نهادها نشان می‌دهد که نارسیسم جمعی به صورت سیستماتیک، پیش‌داوری، تخاصم و تمایل به تفسیر رفتارهای بی‌گناه به مثابه تحریک این گروه ناسیونال را پیش‌بینی می‌کند.

او و همکارانش سپس به بررسی رابطه میان این سه مولفه با رویکردها در قبال مهاجرت و اتحادیه اروپا پرداختند. اولین بررسی با فاصله کوتاهی از رفراندوم اتحادیه اروپا انجام شد. بررسی دوم پس از آن انجام شد که دولت حمایت از گزینه بریگزیت "دشوار" را در سپتامبر ۲۰۱۶ اعلام کرد.

این دو بررسی نشان داد که سه صفت شخصیتی مورد مطالعه به صورت مستقل با بیگانه‌هراسی و حمایت از بریگزیت مرتبط هستند. در حالی که به بیگانه‌هراسی گاها به عنوان عامل کلیدی در نتیجه این رفراندوم اشاره می‌شود، بسیاری بر ماهیت چند وجهی بریگزیت تاکید دارند.   

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.