با وجود اینکه فعالیت تمامی موسسات بزرگ غیرمجاز به پایان رسیده و می‌توان گفت که هیچ یک از موسسات مالی و اعتباری که قبلا به طور گسترده‌ای فعالیت می‌کردند اکنون هیچ گونه فعالیتی در بازار پول ندارند، اما همچنان هستند موسسات و یا صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای که به طور غیرمجاز و بدون مجوز فعالیت در بازار رسمی پول به کار خود ادامه می‌دهند.

در مدت اخیر بانک مرکزی طی اطلاعیه‌هایی اسامی چند موسسه اعتباری غیرمجاز را اعلام و نسبت به سپرده‌گذاری در آن‌ها هشدار داده بود.

در تازه‌ترین اعلام بانک مرکزی از موسسه قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیاء نام برده شده و ظاهرا این موسسه در برخی مناطق اقدام به انتشار غیرقانونی اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری می‌کند. این در حالی است که موسسه قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیاء هیچ گونه مجوز از بانک مرکزی نداشته و تمام واحدهای آن تحت هر عنوانی غیرقانونی است.

طبق اعلام بانک مرکزی اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری منتشر شده از سوی این موسسه که همراه با درج عبارت جعلی «تحت نظارت بانک مرکزی» در قبال خرید اموال منقول و غیرمنقول عموم مردم به آن‌ها واگذار شده هیچ گونه اعتبار و ارزشی نداشته و مغایر با قوانین و مقررات است. از این رو مردم باید برای جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال خود از هر گونه ارتباط با این موسسه به ویژه افتتاح سپرده و اخذ گواهی در قبال فروش اموال منقول و غیرمنقول خود جدا خودداری کرده و از پذیرش گواهی‌های موصوف از اشخاص ثالث تحت هر عنوانی پرهیز کنند.

این در حالی است که پیش‌تر نیز بانک مرکزی نسبت به فعالیت چند موسسه دیگر هشدار داده و نام‌هایی همچون حافظ، دانشگاهیان علم و صنعت، آینده‌سازی میهن، کشاورزی توسعه البرز و واحد اعتباری ولیعصر را به عنوان موسسات فاقد مجوز از بانک مرکزی اعلام و تأکید کرده بود که هرگونه سپرده‌گذاری در آن‌ها با تعهدی از سوی این بانک همراه نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.