محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: هیئت رئیسه فراکسیون امید صبح امروز با نمایندگان عضو فراکسیون که به مناطق زلزله‌زده اعزام شده بودند، تشکیل جلسه داد و نمایندگان گزارشی از بازدید خود و حیطه مسئولیت و تخصص خود ارائه کردند. بعضی از همکاران هم تجربیات خوبی در بخش‌های درمانی، اجرایی، آموزشی و امدادی داشتند و برخی به عنوان مسئول در حوادث مشابه حضور داشتند که انتقال تجربیات آنها می تواند روند امدادرسانی را تسریع کند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد کمیته بحران به ریاست آقای حسین زاده و به عضویت قاسم میرزایی، ابوالفضل سروش، فاطمه سعیدی، علیرضا رحیمی، محمودی شاه‌نشین و فرج الله رجبی تشکیل شود. بر این اساس این کمیته کارش را آغاز کرد و قرار است جلسات و نشست‌هایی با مسئولین در مرکز و همچنین مقامات محلی داشته باشد و از مناطق آسیب دیده هم بازدید کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حمایت های حقوقی و قانونی از زلزله‌زدگان اعم از تصویب طرح و لوایح و اصلاح آنها می تواند در فائق آمدن بر مشکلات و حوادث غیر مترقبه موثر باشد، افزود: یکی از بحث‌هایی که در این جلسه مطرح شد این بود که فرماندهی واحد، تقویت بودجه مربوطه و تصویب لایحه مقابله با حوادث غیرمترقبه البته با رفع نواقص می تواند به حل مشکلات کمک کند. ضمن اینکه چگونگی هدایت کمک‌های مردمی و جلب مشارکت خیرین و سوق دادن آن به انجام کارهای اساسی و زیربنایی و لزوم رفع خلاءهای مدیریتی، رصد کردن مجموعه اقدامات در حوزه تعمیر، ساخت و بازسازی منازل، تعمیر زیرساخت‌ها و اقدامات روحی و روانی نسبت به کسانی که عزیزانشان را در زلزله از دست داده اند باید مورد توجه قرار گیرد.

تابش همچنین گفت که فردا (چهارشنبه) نشست مشترک هیئت رئیسه فراکسیون امید و کمیته بحران با نمایندگان استان کرمانشاه و روسای کمیسیون‌های مربوطه برگزار می شود تا مجموعه اقداماتی که می توان پیش از تصویب بودجه انجام داد، مورد بررسی قرار گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.