به گزارش تسنیم، مجتبی نیک‌کردار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خوشبختانه تمامی مسکن مهرها بیمه شده‌اند و بیمه خسارت آنها را می‌دهد اظهار داشت: افراد خسارت‌دیده مسکن مهر به مدت یک ماه فرصت دارند به بانک‌های عامل در شهرستانها برای تعیین میزان خسارت‌های خود مراجعه کنند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در جلسات مشترک با مدیر کل راه و شهرسازی به همراه نمایندگان تفاهم نامه‌ای در راستای جبران خسارتهای مسکن مهر برگزار شده است گفت: برخی از واحدهای مسکن مهر هنوز تعاونی آنها فعال است و به احتمال زیاد بیمه خسارت آنها را به تعاونی می‌دهد و تعاونی‌ها نیز پیمانکار می‌گیرند و کار مرمت و بازسازی این واحدها را انجام می‌دهند.

نیک‌کردار با بیان اینکه اما در رابطه با واحدهای مسکن مهری که خود تعاونی‌ها در آنجا حضور ندارد هزینه ساخت و تعمیر واحدها را به هیئت مدیره ساختمانها می‌دهند تا مردم خودشان واحدها را تعمیر کنند.

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت امدادرسانی استان در مرحله اسکان اضطراری است عنوان کرد: تا روز گذشته بیش از 200 هزار پتو در بین افراد زلزله‌زده توزیع شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون مردم زلزله‌زده در یک وضعیت پایدار از لحاظ اسکان اضطراری هستند افزود: باید تا چند روز آینده تکلیف اسکان موقت مردم نیز مشخص شود.

وی اظهار کرد: کار کارشناسی برای تعیین دقیق واحدهای خسارت‌دیده یا واحدهای تخریبی در شهرستان سرپل‌ذهاب شروع شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.