به گزارش تسنیم، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه اظهار داشت: بناهای دولتی خسارت سنگینی دیده است و در بودجه ۹۷ دولت باید عنایت ویژه‌ای برای این استان در نظر بگیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه  در شرایط فعلی بیشتر نگرانی و نیاز مردم زلزله‌زده ساخت مسکن است گفت: مبلغ ۵ میلیون تومان برای اسکان موقت زلزله‌زدگان در شهرها مبلغ بسیار کمی است و پیشنهاد ما ۱۰ میلیون تومان است.

بازوند از تخریب ۱۲ هزار منزل مسکونی به صورت صد درصدی خبر داد و‌ اظهار کرد: امیدواریم تا دوماه آینده مشکل اسکان  موقت زلزله‌زدگان برطرف شود.

 وی با بیان اینکه متأسفانه بخش تأسیسات زیرساختی، فضای درمانی، بهداشتی، آموزشی و راه آسیب جدی دیده است بیان کرد: امیدواریم ردیف بودجه دریافت نشده از محل سفر مقام معظم رهبری در اعتبارات سال ۹۷ در نظر گرفته شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به رتبه اول بیکاری استان گفت: وقوع زلزله اوضاع استان را بدتر کرده و بسیاری از واحدهای تولیدی دچار خسارت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تقاضای معافیت مالیاتی برای واحدهای تولیدی خسارت‌دیده را داریم تا بتوانند برای بازسازی و بهسازی واحدهای خود اقدام کنند، عنوان کرد: در طرح سامانه گرمسیری در بخش کشاورزی تخصیص آب بیشتری برای کشاورزان در نظر گرفته شود.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.