به گزارش ایرنا، محمد مهدی زاهدی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه شهدای شاخص اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت بازسازی، بهسازی، و مقاوم سازی مدارس و تجهیزات دانشگاهی نشست های متعددی در این زمینه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

زاهدی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مصوبات خود کمیته ای ویژه مسائل فرهنگی و تربیت اسلامی تشکیل داده است گفت: در این زمینه برگزاری نشست های متعدد با مسئولان حوزه فرهنگی کشور صورت گرفته و بعد از بررسی نیازها، قوانین و اسناد لازم در بخش های متعدد از جمله قانون بودجه و برنامه ششم توسعه و غیره لحاظ شده است.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند اسلامی دانشگاهها بیان کرد: این سند بر مبنای پنج محور اساسی تدوین شده که یکی از مباحث جدی آن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

 

زاهدی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر فرهنگ ناب اسلامی در مدارس تاکید دارد.

وی افزود: همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تلاش کرده در همه جا حضور موثری داشته باشد به طوری که پیوست های فرهنگی را برای صنایع، فضاهای فیزیکی و آموزشی در نظر گرفته است.

 

وی با اشاره به اهمیت آموزش مناطق محروم گفت: در مناطق محروم امسال در برنامه ششم توسعه احکام زیادی لحاظ شده است.

 

وی ادامه داد: در بند یک و ۲ ماده ۵۹ برنامه ششم توسعه دولت موظف شد تا تسهیلاتی را ایجاد کند که حداقل سالی ۲۰۰ هزار سکونتگاه در مناطق محروم و روستایی ایجاد شود.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در طول برنامه ششم مقرر شده است یک میلیون سکونتگاه با تسهیلات ساده و سهل در کشور ایجاد شود.

 

رئیس چهارمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با هدف ارتقای فرهنگی، آشنایی با ارزش‎ها و باورهای عاشورایی مردم به ویژه استادان، دانشجویان و سایر اقشار جامعه در راستای توسعه وحدت اسلامی در زاهدان در حال برگزاری است.

 

دکتر امین ‎رضا کمالیان افزود: ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که ۸۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: ۱۵ مقاله از میان مقالات پذیرفته شده به صورت کنفراس در سه کمیسیون فرهنگی، تاریخی و سیاسی این همایش در حال ارائه است و بقیه به صورت مجموعه مقاله به چاپ رسید.

 

وی خاطر نشان کرد: در این همایش علاوه بر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شماری از علما و امامان جمعه اهل سنت از کشورهای پاکستان، افغانستان، سوریه و عراق به همراه استادان و صاحبنظران داخلی حضور دارند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.