به گزارش ایسنا؛ مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک ۲۰۰۴ آتن که اهل ملایر است با اعلام این خبر اظهار کرد: ما مردمان مناطق غربی کشور عرق و تعصب خاصی نسبت به هم داریم و از هیچ کمکی به یکدیگر دریغ نمی‌کنیم. ما نیز همانند مردمان خطه پهلوان‌پرور استان کرمانشاه، بخاطر از دست دادن عزیزانمان در این حادثه تلخ داغدیده هستیم و از هیچ کمکی برای آرامش هر چه بیشتر این مردم زجر کشیده دریغ نمی‌کنیم. امیدوارم خداوند بزرگ روح رفتگان این حادثه را قرین رحمت کند و به بازماندگانشان صبر بدهد.

نایب قهرمان المپیک آتن افزود: زمانیکه این حجم از نوع‌دوستی مردم ایران را مشاهده کردم که از تمام توان خود برای کمک به زلزله‌زدگان استفاده می‌کنند، من نیز تصمیم گرفتم مدال نقره المپیکم را که بخاطر عشق به همین مردم عزیز بدست آورده‌ام، به حراج بگذارم تا شاید بتوانم یک قدم کوچک برای کمک به مردم کرمانشاه، سرپل ذهاب و دیگر شهرهای زلزله زده بردارم، به این امید که باعث خوشحالی آن‌ها شوم.

وی درباره چگونگی روند حراج مدالش نیز گفت: تا آنجاییکه از دستمان برمی‌آمد سعی کردیم در فضای مجازی یا گفتگو با افراد مختلف، خیرین را در جریان این موضوع قرار دهیم. امیدوارم فرد نیکوکاری پیدا شود و این مدال را خریداری کند تا بتوانم آن را در اسرع وقت شخصا بدست زلزله‌زدگان عزیز برسانم. من تا ساعاتی قبل از وقوع زلزله برای برگزاری کلاس کشتی در کرمانشاه حضور داشتم و ارتباط بسیار خوبی با مردم عزیز این استان دارم.

جوکار در پاسخ به این سوال که آیا از فدراسیون کشتی نیز برای کمک در این موضوع درخواستی داشته یا خیر خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم خدای ناکرده این موضوع بگونه‌ای جا بیفتد که قصد سوءاستفاده از این کار خیر را دارم. البته از هر فردی که بتواند به فروش بهتر این مدال برای کمک به زلزله زدگان کمک کند قدردانی می‌کنم. از دولت نیز می‌خواهم تا حد توان به مردم زلزله زده کمک کند تا هر چه سریعتر و با توجه به در پیش بودن فصل سرما به شرایط عادی زندگیشان به لحاظ داشتن امکانات لازم و مسکن بازگردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.