به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز این اقدام تلاشی از سوی دولت آمریکا برای رسیدگی به انتقاداتی است که علیه دولت در مورد مخفی‌کردن آسیب‌پذیری سایبری و به این وسیله امنیت اینترنت را به خطر می‌اندازد مطرح شده‌اند. دولت آمریکا این اقدام را به منظور حفظ قابلیتش برای انجام حملات خود علیه سیستم‌های کامپیوتری انجام می‌دهد.

یک مقام امنیت ملی آمریکا به رویترز گفت: قوانین بازبینی شده که انتظار می‌رود در وب‌سایت کاخ سفید انتشار یابند، قرار است مشخص کند که چطور چند آژانس فدرال تبعات و هزینه‌های شفاف کردن یک آسیب‌پذیری امنیتی محرمانه را می‌سنجند.

در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا مقام‌های دولت دست به ایجاد یک فرآیند بررسی بین‌سازمانی تحت عنوان فرآیند تعدیل آسیب‌پذیری زدند تا مشخص کنند چه کاری با آسیب‌پذیری‌هایی که عمدتا از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا تشخیص داده‌ می‌شوند، انجام می‌دهند.

 

قوانین جدید دولت ترامپ آژانس‌های دست‌اندرکار در این پروسه را معرفی خواهد کرد و تعداد بیشتری از آژانس‌ها نسبت به قبل از جمله وزارتخانه‌های تجارت، خزانه‌داری و امور خارجه را در این فرآیند مشمول خواهد کرد.

برخی از کارشناسان امنیتی مدت‌ها انتقاد کردند از اینکه این فرآیند بیش از حد محرمانه بود و در مقابل انتشار و افشا گارد گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.