به گزارش ایرنا براساس این گزارش، پروئیت گفت که قانون جدیدی را امضا می کند که به موجب آن برنامه انرژی پاک که در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به اجرا گذاشته شد، لغو می شود. 
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا که منصوب دونالد ترامپ است، از جمله طرفداران لغو برنامه اوباما برای محدود کردن انتشار گاز کربن به شمار می رود.
ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی اش در سال ۲۰۱۶ به برچیدن برنامه انرژی پاک آمریکا وعده داد. در همین حال، انتظار می رود رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا فردا (سه شنبه) با امضای قانون جدید اعلام کند که برنامه انرژی پاک، قانون فدرال این کشور را با وضع استانداردهایی در زمینه انتشار گاز، نقض کرده است.
برنامه انرژی پاک با هدف کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن در آمریکا تا سال 2030 به اجرا درآمد. این قانون، اهداف خاصی را به ایالت های آمریکا دیکته می کرد و به مقام های مربوطه برای تصمیم گیری در مورد نحوه کاهش انتشار این گاز، آزادی عمل می داد. دیوان عالی آمریکا سال گذشته این قانون را به دنبال مشکلات حقوقی به حال تعلیق درآورد.
براساس این گزارش، لغو برنامه انرژی پاک از تازه ترین تمهیدات ترامپ و پروئیت است که با هدف برچیدن میراث اوباما در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی اتخاذ شده است.
ترامپ پیشتر در سال جاری از خروج آمریکا از توافق زیست محیطی پاریس خبر داد. تقریبا 200 کشور به مبارزه با گرم شدن زمین از طریق کاهش انتشار دی اکسید کربن و دیگر گازهای گلخانه ای متعهد شده اند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.