به گزارش ایرنا به نقل از رویترز ، «روی مور» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات سنا در ایالات آلابامای آمریکا با اتهام سوء استفاده و سوء رفتار جنسی روبه رو شده است.

 

این موضوع که دو روز پیش از سوی ۴ زن در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست مطرح شد، رسوایی اخلاقی بزرگی برای این نامزد جمهوریخواه به بار آورده و سبب قطع حمایت مالی ستاد انتخاباتی حزب متبوع او شد.

 

دمکرات های آمریکا که سرمست از پیروزی در انتخابات ایالت های ویرجینیا و نیوجرسی در هفته گذشته هستند، در حمایت از نامزد خود در ایالات آلاباما که اکنون شانس بیشتری دارد، در رسانه هایشان این موضوع را پررنگ می کنند.

 

«روی مور» ۷۰ ساله که در زمان روی دادن حوادث مورد ادعای این ۴ زن بیش از ۳۰ سال داشته، این ادعاها را رد کرده و توطئه دمکرات ها می داند.

 

این در حالی است که بسیاری از چهره های شاخص جمهوریخواهان از جمله «میچ مک کانل» رهبر جمهوریخواهان سنا و «جان مک کین» سناتور ارشد با انتقاد از مور خواستار کنار کشیدن او شده اند.

 

جمهوریخواهان با ۵۲ کرسی در مقابل ۴۸ کرسی دمکرات ها اکثریتی ضعیف را در سنای آمریکا دارند و انتخابات ماه آینده ایالت آلاباما از این لحاظ اهمیت بالایی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.