به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، یازجی امروز در دیدار با هیاتی از اندیشمندان و پژوهشگران فرانسوی افزود: تحریم های ظالمانه اروپا، این شرکت های هواپیمایی را از فعالیت در سوریه بازداشته است.

وی با ارائه گزارشی از آسیب های وارد شده به بخش گردشگری سوریه از سوی گروه های تروریستی گفت: گروه های تروریستی مسلح تلاش کردند که میراث تمدنی کشور ما را نابود کنند اما پایداری ملت و قهرمانی ارتش سوریه در مقابل تروریست ها سبب شد تا چهره واقعی آن ها آشکار شود.

اعضای این هیات فرانسوی نیز اعلام کردند که علاقمند هستند گروه های گردشگری را به سوریه بویژه برای شرکت در نمایشگاه عکسی که قرار است در حلب برگزار شود، جذب کنند.

رئیس انجمن تقویت همکاری های فرانسه و سوریه نیز گفت: رویکرد اشتباه دولت فرانسه، سیاست عده ای محدود است و بیشتر فرانسوی ها خواستار ازسرگیری روابط دو کشور هستند.

&#۳۹;یانیک دیکرو&#۳۹; افزود: اعضای این هیات و شماری از سوری های مقیم فرانسه قصد دارند برنامه فرهنگی باشکوهی را به عنوان &#۳۹;هفته سوریه&#۳۹; با آغاز سال ۲۰۱۸ در فرانسه برگزار کنند که هدف اصلی آن معرفی پیروزی سیاسی، فرهنگی و فکری سوریه است.

وی ادامه داد: جهان شاهد پیروزی ارتش سوریه بر تروریسم است.

دولت و مردم سوریه پس از ۶ سال مقاومت و از خودگذشتگی در آستانه بیرون راندن کامل گروههای تروریستی همچون داعش و جبهه النصره از کشور خود هستند.این گروههای مسلح و تروریستی با حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه، سوریه را هدف جنگ و خونریزی قرار داده بودند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.