به گزارش ایرنا ، وی افزود: ناتو به یک ساختار فرماندهی نیاز دارد تا تضمین شود که از نیروهای کافی در مکانی درست و تجهیزاتی مناسب در زمانی بجا برخوردار است.

قرار است وزیران دفاع ناتو فردا (پنجشنبه) در بروکسل تشکیل جلسه داده و در جریان آن، طرح ایجاد دو فرماندهی جدید را برای ائتلاف مورد تائید قرار دهند. یکی از این دو فرماندهی برای محافظت از راه های دریایی مختص انتقال نیرو و تجهیزات در سراسر اقیانوس اطلس است و دیگری حفاظت از نیروهای زمینی در اروپا را برعهده خواهد داشت. 

براساس این گزارش، برای اولین بار است که ناتو ساختار فرماندهی اش را از زمان جنگ سرد گسترش می دهد. در آن زمان، ۲۲ هزار نیرو در ۳۳ فرماندهی فعالیت داشتند، اما این تعداد به کمتر از هفت هزار نیرو در هفت فرماندهی کاهش یافته است.

دبیر کل ناتو دیروز (سه شنبه) نیز گفت که متحدان این ائتلاف روز پنجشنبه برای افزودن ۳ هزار نیروی جدید به نظامیان حاضر در ماموریت آموزشی افغانستان به توافق دست می یابند.

وی تاکید کرد که این نیروها نقشی در عملیات رزمی در افغانستان نخواهند داشت، بلکه در ماموریت آموزشی، مشورتی و کمکی ناتو موسوم به «حمایت قاطع» شرکت می کنند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.