به گزارش ایسنا، سرهنگ صادقی کاشان اظهار کرد: در رصد پایش هوشمند و هدفمند در فضای مجازی، پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی پیام رسان مورد رصد قرار گرفت که اقدام اصلی ایجادکنندگان این صفحه انتشار فیلم و عکس‌های غیر اخلاقی بود.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و پنهان بودن هویت مدیران این پروفایل، تیم ویژه‌ای برای رسیدگی و پی‌جویی در پلیس فتا تشکیل گردید و با هماهنگی مقام قضایی مستندسازی و شناسایی متهمین این پرونده در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمین با ترفندهای خاص و با مخفی نگه داشتن هویت‌های واقعی خود در این فضا اقدام به انجام این عمل مجرمانه می‌کردند که با اقدامات تخصصی هویت‌های واقعی متهمین شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند. در بازجویی‌های پلیسی صورت گرفته، متهمین صراحتاً به بزه ارتکابی خود، اعتراف حکردند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان اعلام کرد: براساس ماده742 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی (قانون جرایم رایانه ای) هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون  ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی از کاربران فضای مجازی خواست، در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا   بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.