به گزارش خبرآنلاین، حجت اشرف زاده خواننده یکی از خواننده‌های محبوب این روزهای بازار موسیقی ایران است که نامش برای اولین‌بار با قطعه «ماه و ماهی» بر سر زبان‌ها افتاد و توانست شهرت بسیاری را به دست آورد.

اشرف زاده که از سوی مردم عنوان خواننده عاشقانه‌ها را دریافت کرده، نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی هم بی تفاوت نبوده و همیشه همراه با مردم در مناسبت هایی این چنینی حضور داشته است، همانطور که در انتخابات سال گذشته با قطعه «دوباره ایران» مردم را همراهی کرد.

با این هنرمند که مدتی است تنها تک آهنگ هایی از او شنیده ایم، درباره برنامه‌هایش در حوزه موسیقی و همچنین مسایل و رویدادهای این حوزه گفتگو کرده‌ایم که می‌خوانید.

که اگرچه در چند وقت اخیر شاهد انتشار تک آهنگ‌هایی از شما بوده‌ایم، ولی آلبوم یا کنسرتی از شما ندیدیم. آیا انتشار تک آهنگ را به انتشار آلبوم ترجیح می دهید یا برنامه ریزی دیگری دارید؟ برنامه کاری آینده‌تان به چه صورت است؟

آلبوم تازه‌ام به نام «وقت عاشقی» آماده انتشار است که دوازدهم یا چهاردهم آذر که همزمان با تولدم هست منتشر خواهد شد، به فاصله یک هفته تا ده روز هم در برج میلاد کنسرت تهران را خواهیم داشت و پس از آن تعدادی اجرا در شهرستان‌ها.

طبق برنامه‌ریزی که داشتیم اینگونه بوده است و تقریبا سه سال و نیم برای این آلبوم وقت گذاشتیم، تعدادی از قطعات این آلبوم که به صورت تک آهنگ منتشر شده بود شنیده شده ولی با کیفیت اصلی منتشر می‌شوند و تعدادی زیادی از قطعات هم شنیده نشده باقی می‌ماند تا آلبوم منتشر شود.

در چند هفته اخیر موج رکوردزنی در برگزاری کنسرت و فروش بلیت‌ها راه افتاده است و یک حس رقابتی در این زمینه ایجاد شده و برخی از خوانندگان به دنبال ثبت بیشترین تعداد کنسرت در گینس هستند، تا چه اندازه این جو به وجود آمده می تواند به بازار موسیقی کمک کن؟ نظرتان درباره این شکل از رقابت چیست؟

نکته اول اینکه با دوستانم که در واقع خوانندگان موفقی در موسیقی پاپ هستند و به قولی حالا رکوردهای جدیدی را در تعداد سانس‌ها به هر شکلی به ثبت رساندند مشکلی ندارم، اتفاقا زمانیکه رقابت سالم باشد، همانطور هم که شما مشاهده می‌کنید توهین، اتفاقات نامعمول و حاشیه‌ها بین دوستان ما وجود ندارد.

این یک واقعیت است که عده‌ای از دوستان در یک زمانی پرفروش هستند، فقط تنها آرزویی که من برای تک تک دوستانم دارم این است که عمر هنری طولانی داشته باشند، تنها نگرانی که من از پرکنسرتی و پرآلبومی همیشه برای خودم هم داشتم این است که عمر هنری‌ام کوتاه نشود و سال‌های سال مردم من را بشنوند و گوششان از شنیدن صدای من خسته نشود. برای این مسئله مطمئنا زمان لازم است تا شما فرصت داشته باشید یک اتفاق جدیدتری را رقم بزنید و آثارتان با رنگ‌های متفاوتی نسبت به هم منتشر شود؛ این رقابت قطعا بد نیست و به نظرم تا آنجا که بازار موسیقی را گرم کند لذت بخش است.

من تک تک این بچه‌ها را دوست دارم به آن‌ها تعلق خاطر دارم و همه‌شان خوانندگان موفق و توانایی هستند، مردم هم قطعا اشتباه انتخاب نمی‌کنند. این خواننده‌هایی که به یک نحوی هر کدام صدا و سبک خاص خود را دارند مورد توجه مردم قرار گرفتند و به نظر من به جا و درست است و جامعه ما به آن‌ها نیاز دارد. هرچقدر که این موسیقی و قطعات، آلبوم‌ها و کنسرت‌ها پررونق‌تر باشد در واقع لطفی است که به خود موسیقی شده است و برنده این بازی همه ما خوانندگان و اهالی موسیقی هستیم، فقط نگرانی من همیشه این است که عمر هنری این دوستان کوتاه نشود.

قطعه «دوباره ایران» شما در زمان انتخابات بسیار شنیده شد و در زمره قطعات ملی میهنی تاریخ ایران قرار گرفت، برنامه تازه‌ای برای تولید قطعه مناسبتی دیگری دارید؟

من درس همراه با مردم بودن، برای مردم خواندن در غم‌ها و شادی‌هایشان و همراه بودن با مسایل اجتماعی و سیاسی‌شان را از استاد بزرگ همه‌‌مان محمدرضا شجریان گرفتم، خواننده یا اصولا هنرمند نمی‌تواند نسبت به اتفاقات اجتماعش بی‌تفاوت باشد، قطعا برای همه ما مهم است که اتفاقات اجتماعمان به چه سمتی می‌رود. همانطور که قطعه «دوباره ایران» را برای خیزش بزرگ مردم  در انتخابات خواندم و با اکثر مردم همراه شدم، همینطور برای شهید حججی قطعه‌ای را اجرا کردم و قطعات دیگری را هم به فراخور اجتماعم خواندم.

به طور کلی من خواننده عاشقانه‌های مردم هستم و به این انتخابی که مردم داشتند و لقبی که به من دادند افتخار می‌کنم، از سوی مردم به خواننده عاشقانه‌ها شهرت پیدا کردم و بابتش بسیار خوشحالم.

فضای میان هنرمندان و اهالی رسانه در این چند وقت اخیر فراز و نشیب زیادی داشته است، در حوزه موسیقی، رابطه هنرمندان این حوزه و رسانه‌ها را چه طور ارزیابی میکنید؟ به نظرتان رابطه سالم یا بیماری است؟ تجربه شخصی تان از مواجه با رسانه‌ها چطور، به خاطره تلخ یا شیرین بدل شده است؟

من پیرو اتفاقات یک سال گذشته و حمایتی که بعضی از رسانه ‌ها از من داشتند و گاهی کم لطفی هایی بوده خاطراتی دارم، اصولا اعتقادم این است که بیان حقایق و پشتیبانی هنرمندانی که واقعا بلندگو و رسانه شخصی ندارند که دیده و شنیده شوند رسالت اصلی بخش هنر در رسانه‌ها و خبرگزاری هاست. چهره‌هایی که لیاقت بالا آمدن و دیده شدن را در هنر دارند ولی ابزاری ندارند، رسالت رسانه است که به آن‌ها کمک کند تا هنر واقعی و در واقع چهره‌های و طعم های نو و جدید را در هنر را نشان دهد.

گاهی هم کم لطفی‌هایی شده است ولی به نظرم بخش‌های خاصی از خبرگزاری‌ها مانند خبرآنلاین که من خیلی آن را دوست دارم این امنیت را همیشه داشته که از چهره‌های جوان‌تر و کمتر دیده شده حمایت کرده، برای درست بودن اخبار وقت گذاشته و بعد آن را منتشر کرده. این ها رسالت خبرگزاری است که اگر محقق شود همه به حق خود خواهند رسید.

مسئله برگزاری کنسرت در استان خراسان همچنان به صورت کامل حل نشده است، اما به تازگی شاهد برگزاری کنسرت هایی از سوی خوانندگانی چون علیرضا قربانی و سالار عقیلی در طرقبه و شاندیز هستیم، با توجه به اینکه خودتان از خطه هنرپرور خراسان هستید، این امکان وجود دارد که جوی که علیه کنسرت در مشهد وجود دارد از بین برود؟

برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است، واقعیت این است که من در شهر خودم نیشابور دوست دارم که کنسرت برگزار کنم و این اتفاق بیفتد که بتوانم برای مردم شهرم بخوانم. «ماه و ماهی» تا به امروز در شهر خودش نیشابور اجرا نشده و این برای من دردآور است و دلیلش را هنوز متوجه نشدم. موسیقی هنر بسیار شریفی است که می تواند اوقات بسیاری از جوانان را به اوقات خوش و عاشقانه مبدل کند.

موسیقی مملو از دوستی، انسانیت و اتفاقات خوب و عاشقانه است و دلیل ندارد که در زمانه‌ای که تمام هجمه‌های فرهنگی از شبکه‌ها، فیلم‌ها، سریال‌های با ساختار نادرست در اختیار همه است موسیقی شریف ایرانی را در بند قرار دهیم و در حالیکه یک تعداد رسانه‌های غیرمجاز آزادانه مشغول تولید، پخش و انتشار آثار مخرب برای اجتماع هستند و ما یک ابزار خوب خودی که می‌تواند بازویی برای نگه داشتن فرهنگ و اتفاقات خوب داخلی باشد را از دست بدهیم و ممنوعش کنیم، این مسئله برای من غم انگیز است و امیدوارم به زودی این اتفاق رخ دهد. برنامه‌ریزی‌هایی هم در حال انجام است که در خراسان هم من در خدمت هم استانی‌های عزیزم باشم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.