به گزارش پدال، قشقایی پرفروش‌ترین کراس اوور کامپکت اروپا بوده و البته پرفروش‌ترین خودروی ساخته شده در بریتانیا نیز محسوب می‌شود. جدای از محبوبیت قشقایی در اروپا، این قدبلند ژاپنی در حدود ۱۰۰ بازار سراسر جهان نیز فروخته می‌شود.

با این تفاسیر نیسان باید در ارائه سومین نسل قشقایی راه خود را به درستی طی کند. این خودرو اواخر دهه میلادی جاری وارد بازار می‌شود و نیسان قبلاً مشتاق صحبت درباره تغییرات نسل جدید این خودرو بوده است. قشقایی جدید از نظر طراحی موارد مشترک زیادی با کانسپت IMx معرفی شده در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۷ خواهد داشت.

اگرچه معاون طراحی جهانی نیسان می‌گوید کانسپت IMx تنها یک طرح مطالعاتی بوده اما به این نکته هم اشاره می‌کند که مدل تولیدی بزرگ‌تر از جوک از این کانسپت الهام خواهد گرفت. اگرچه قشقایی 2020 کاملاً شبیه IMx نخواهد بود اما برخی از شاخصه‌های این مدل مفهومی در قشقایی بکار گرفته خواهد شد.

سومین نسل این کراس اوور محبوب در همان تأسیسات ساندرلند بریتانیایی که مشغول ساخت نسل اول این خودرو بوده به روی خط مونتاژ خواهد رفت. از آن زمان تاکنون بیش از 2.8 میلیون دستگاه خودرو ساخته شده و نیسان به رکوردهای ساخت 1 و 2 میلیون دستگاهی زودتر از هر خودروی ساخت شده در بریتانیا رسیده است. نیسان معتقد است این داستان درباره سومین نسل قشقایی نیز صدق خواهد کرد.

به منظور روی دادن این اتفاق، نیسان مجبور بوده 70 میلیون دلار در تأسیسات بریتانیای خود سرمایه‌گذاری کند. این برند ظرفیت تولید قشقایی را افزایش داده و هم‌اکنون دو خط، مشغول مونتاژ این کراس اوور هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.